رندر سمت مشتری در مقابل رندر سمت سرور کدام مناسب سئو است؟
بحث در مورد رندر صفحه وب رندر سمت مشتری (CSR) و رندر سمت سرور (SSR) تنها در سال های اخیر برای سئو مطرح شده است. پیش از این، وبسایتها و برنامههای کاربردی تحت وب استراتژی مشترکی برای دنبال کردن داشتند. آنها محتوای HTML را برای ارسال به مرورگرهای سمت سرور آماده کردند. سپس این محتوا به عنوان یک HTML با یک استایل مبتنی بر CSS در مرورگر ارائه می شد.
با ظهور فریمورکهای جاوا اسکریپت، رویکردی کاملاً متفاوت برای توسعه وب ارائه شد. فریمورک های جاوا اسکریپت این امکان را فراهم می کند که بار سرور را از بین ببرند.
با قدرت چارچوب های جاوا اسکریپت، امکان ارائه محتوای پویا مستقیماً از مرورگر با درخواست فقط برای محتوای مورد نیاز فراهم شد. سرور، در این سناریو، فقط با پوشش HTML پایه ای که لازم بود، خدمت می کرد. این تغییر یک تجربه کاربری یکپارچه را به بازدیدکنندگان ارائه کرد زیرا زمان بسیار کمی برای بارگذاری صفحه وب صرف می شود. علاوه بر این، پس از بارگیری، صفحه وب خود را دوباره بارگیری نمی کند.
در این مقاله، ما این رویکردهای فنی متفاوت رندر صفحه وب – رندر سمت مشتری و رندر سمت سرور را مورد بحث قرار خو..