بهترین و کاربردی‌ ترین افزونه‌ های هوش مصنوعی وردپرس (۲۰۲۴)

بهترین و کاربردی‌ترین افزونه‌ های هوش مصنوعی وردپرس کدام افزونه ها است؟ طراح وبسایت وردپرسی چطور و براساس کدام معیارها باید از میان پلاگین‌های AI وردپرس انتخاب کند؟

هوش مصنوعی دنیای طراحی و توسعه سایت را به‌کلی متحول کرده است. احتمالا حدس می‌زنید که منظورم کدنویسی راحت‌تر با هوش مصنوعی است. بله، درست است. برنامه‌نویسی با هوش مصنوعی خیلی راحت‌تر و سریع‌تر شده است.

اما هوش مصنوعی طراحی سایت با وردپرس را نیز آسان‌تر کرده است. مهم‌ترین دلیل آن افزونه‌های هوش مصنوعی وردپرس (WordPress AI Plugins) است.

در این مطلب به سؤالات طرح‌شده پاسخ می‌دهم و به طراحان و توسعه‌دهندگان سایت‌های وردپرسی کمک می‌کنم تا بهترین و کاربردی‌ترین افزونه های AI وردپرس را برای هر وبسایتی انتخاب کنند.

معرفی ۷ پلاگین هوش مصنوعی وردپرس

طراحی و توسعه وبسایت،‌ به‌ویژه توسعه فرانت اند وبسایت، با محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا (وردپرس) راحت و سریع است. البته، این حرف برای دوران پیش‌از هوش مصنوعی است.

طراحی سایت با وردپرس انتخاب اول بسیاری از توسعه‌دهندگان است چون با این انتخاب همه‌چیز آماده است و طراح فقط باید وبسایت را براساس نیازهای هر پروژه شخصی‌سازی کند و تغییر دهد.

سفارشی‌سازی و تغییر وردپرس و مدیریت وبسایت‌های وردپرسی هم ساده و آسان است چون وردپرس برای هر کاری حداقل یک افزونه دارد. حالا و در سال ۲۰۲۴، بسیاری از افزونه‌‌های وردپرس به هوش مصنوعی مجهز شدند و پلاگین‌های AI جدیدی هم به فهرست بلند‌بالای پلاگین‌های وردپرس اضافه شده است.

تمام افزونه‌های وردپرس را می‌شود به دو دسته‌ی افزونه‌های کاربردی برای همه‌ی وبسایت‌های وردپرسی و افزونه‌های خاص که برای بعضی وبسایت‌ها کاربرد دارد، تقسیم کرد.

درادامه، ۷تا از بهترین پلاگین های AI در وردپرس را معرفی می‌کنم که برای انواع وبسایت‌های وردپرسی ضروری و کاربردی است.

۱. افزونه Spectra

Spectra بی‌شک بهترین پلاگین وردپرس برای ساختن فرانت اندهای جذاب برای هر وبسایتی است. این افزونه بیش‌از ۷۰۰۰۰۰ نصب داشته است.

Spectra صفحه‌سازی است که با ویرایشگر اصلی وردپرس سازگار است. همین ویژگی به طراح امکان می‌‌دهد تا بدون نیاز به کدهای اضافی یا خارجی با این صفحه‌ساز در وردپرس کار کند. علاوه‌بر این، المان‌های بصری که با این افزونه ساخته می‌شوند سنگین نیستند و سریع هم بارگذاری می‌شوند.

اسکرین شات از صفحه خانه افزونه هوش مصنوعی spectra وردپرس

اسکرین شات از صفحه خانه افزونه هوش مصنوعی spectra وردپرس

مهم‌ترین نکاتی که لازم است درباره‌ی امکانات و نقاط قوت و ضعف این افزونه هوش مصنوعی وردپرس بدانید، به شرح زیر است:

۱. این سازنده‌ی ظاهر و فرانت وبسایت می‌تواند ویرایشگر بلوک وردپرس (همان ویرایشگر گوتنبرگ) را بهتر و کامل‌تر کند. اساسا، با استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ که ویرایشگر اصلی وردپرس است و مبتنی‌بر اختصاص یک بلوک مشخص و مجزا به هر المان صفحه تعریف شده، نمی‌شود فرانت اند جذاب و پیچیده‌ای ساخت. Spectra تاحدزیادی نقاط ضعف گوتنبرگ را رفع می‌کند.

۲. این پلاگین هوش مصنوعی وردپرس برای ساختن وبسایت‌های چندزبانه ایده‌آل است. چون مترجم خودکار دارد که با کمک آن می‌شود آسان و سریع تمام وبسایت و صفحاتش را به زبان‌های دیگر ترجمه کرد.

۳. بلوک‌های ساخته‌شده با این پلاگین سنگین نیستند و بار اضافی برای وبسایت محسوب نمی‌شوند تا روی سرعت کلی آن اثر منفی بگذارد. این مهم‌ترین مزیت این افزونه درمقایسه‌با صفحه‌سازی مانند المنتور است که وبسایت را سنگین می‌کند و سرعت وبسایت‌های وردپرسی را کاهش می‌دهد.

۴. کار با این افزونه بسیار آسان است و برای طراحان وبسایت تازه‌کار ایده‌آل است. رابط کاربر منطقی و مجموعه‌ی خوبی از بلوک‌ها و طرح‌بندی‌های از‌پیش‌طراحی‌شده برای ساختن سریع انواع صفحات دارد. و طراحانی را که هنوز مهارت زیادی در کدنویسی ندارند قادر می‌سازد تا وبسایت‌هایی با ظاهر زیبا و پرجزئیات و حرفه‌ای بسازند.

۵. نسخه رایگان Spectra بیشتر امکانات لازم برای ساختن یک وبسایت را دارد. اما برای بهره‌مندی از ویژگی‌های هوش مصنوعی و ابزارهای حرفه‌ای‌تر باید نسخه پولی آن را خرید. البته، قیمت نسخه پولی این پلاگین (Spectra Pro) بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از رقبا است. با پرداختن ۴۹دلار در سال می‌توانید برای یک وبسایت از به Spectra Pro استفاده کنید.

Zip AI

شاید مهم‌ترین ویژگی پلاگین Spectra این است که یک دستیار هوش مصنوعی مخصوص به‌نام Zip AI دارد. این دستیار در هر قدم از طراحی محتوا و نوشتن انواع محتوا برای هر صفحه از وبسایت، همراه طراح است و به او کمک می‌کند تا میکروکپی‌ها و کپی‌‌های جذاب برای وبسایت بنویسید.

همچنین، این دستیار هوش مصنوعی می‌تواند توضیحات محصول و پاسخ به سؤالات رایج را بنویسد، محتوا ترجمه کند و به سؤالات مرتبط با وردپرس پاسخ دهد. Zip AI توانایی مهم دیگری هم دارد: می‌تواند برای کدنویسی اختصاصی برای وبسایت به طراح کمک کند و کدهای اختصاصی تولید کند.

برای استفاده از این دستیار نیاز است ماهانه تقریبا ۳ تا ۸دلار پرداخت کرد.

Spectra zip ai

۲. پلاگین Rank Math SEO

Rank Math SEO افزونه‌ی جامع SEO برای وبسایت‌های وردپرسی است. پیش‌از ظهور هوش مصنوعی و ادغام آن در این افزونه نیز Rank Math، انتخاب اول بسیاری از کارشناسان سئو سایت در سراسر دنیا بود.

هوش مصنوعی Rank Math محتوا را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و برای بهبود کیفیت و خوانایی و سئو پیشنهادهای کاربردی می‌دهد. با داشتن این افزونه دیگر نیازی نیست نگران بهینه‌سازی برای سئو محلی، مدیریت خطاهای 404 و ریدایرکت‌ها بود.

اسکرین شات از صفحه خانه پلاگین rank math seo

مهم‌ترین نکاتی که لازم است درباره‌ی امکانات و نقاط قوت و ضعف این پلاگین هوش مصنوعی وردپرس بدانید، به شرح زیر است:

۱. با ویژگی Content AI می‌شود سریع و آسان محتواهای سئوشده و باکیفیت تولید کرد. کار این افزونه فقط تحلیل و پیشنهاد نیست. هوش مصنوعی این پلاگین می‌تواند گرامر محتوا را اصلاح کند و تمام اجزای یک محتوا را بنویسد. خلاصه‌کردن محتوا و نوشتن توضیحات متا یا توضیح محصولات، سؤالات متداول، پست‌های فیسبوک و ایمیل نیز ازجمله دیگر امکاناتش است. به همین دلیل است که Rank Math SEO بهترین افزونه برای وبلاگ‌نویسان، تولیدکنندگان محتوا و وبسایت‌هایی است که به رتبه‌گرفتن در نتایج گوگل نیاز دارند.

۲. این افزونه گوگل سرچ کنسول را در خود ادغام کرده است تا درلحظه، داده‌های سرچ کنسول را به طراح وبسایت، کارشناس سئو یا مدیر وبسایت نشان دهد. همین به طراحان و توسعه‌دهندگان وبسایت کمک می‌کند تا خطاهای فنی موجود را شناسایی و برطرف کنند.

۳. استفاده از این افزونه آسان است و رابط کاربر پیچیده ای ندارد. همچنین، Rank Math SEO درمقایسه‌با دیگر افزونه‌های سئو وردپرس، هم جامع است و تمام ابزارهای لازم برای سئو سایت را دارد و هم افزونه‌ای سبک و سریع است.

۴. علاوه‌بر مدیریت خطاها و پیشنهاد محتواهای مرتبط برای لینک‌سازی داخلی، این افزونه برای تولید کدهای اسکیما و بالابردن امکان نمایش محتواها درقالب قطعه غنی (rich snippet) در نتایج جستجو ایده‌آل است.

۵. بسیاری از امکانات این افزونه در نسخه‌ی رایگان آن موجود است. قیمت Rank math SEO PRO ماهانه ۶.۹۹دلار، BUSINESS plan ماهانه۲۰.۹۹دلار و AGENCY plan ماهانه ۴۹.۹۹دلار است. استفاده‌ی محدود و تا سقف معینی از Content AI در همه‌ی نسخه‌های این افزونه موجود است. البته، اشتراک ماهانه Content AI را نیز می‌شود جداگانه خریداری کرد: ۴.۹۹، ۸.۹۹ و ۱۴.۹۹دلار قیمت خرید سه برنامه‌ی متفاوت آن است.

۳. افزونه AI Engine

AI Engine افزونه‌ای کاربردی است که قدرت و امکانات هوش مصنوعی را به جنبه‌های مختلف وب‌سایت وردپرسی می‌آورد. از تولید محتوا گرفته تا تولید عکس و تصویر، AI Engine ویژگی‌های بسیاری را برای بهبود عملکرد و تجربه کاربر وبسایت ممکن می‌کند.

نکته‌ی مهم درباره‌ی این افزونه این است که AI Engine مستقیما امکانات هوش مصنوعی را به وبسایت اضافه نمی‌کند بلکه مانند پلی برای اتصال وبسایت به ابزارهای هوش مصنوعی خارجی مانند OpenAI عمل می‌کند. بنابراین، این افزونه هوش مصنوعی وردپرس امکان استفاده از تقریبا هر ابزار AI در وبسایت را به طراح و توسعه‌دهنده می‌دهد.

پلاگین هوش مصنوعی AI engine وردپرس

مهم‌ترین نکاتی که لازم است درباره‌ی امکانات و نقاط قوت و ضعف این افزونه AI وردپرس بدانید، به شرح زیر است:

۱. با این افزونه تولید هر محتوایی برای صفحات مختلف وبسایت و تولید هر عکس و تصویری ممکن است. اساسا، کار AI Engine این است که هر ویژگی هوش مصنوعی را به وبسایت وردپرسی اضافه و آن را براساس نیاز‌های خاص هر وبسایت تنظیم کند.

۲. اگر طراح یا توسعه‌دهنده وبسایت فروشگاهی یا هر وبسایت دیگری هستید که به چت‌ بات برای تعامل با مشتریان و ارتقای پشتیبانی و خدمات نیاز دارد، این افزونه برای وبسایت وردپرسی شما است.

۳. این افزونه هوش مصنوعی با برترین صفحه‌سازهای وردپرس مانند Elementor و Divi سازگار است و طراح می‌تواند AI Engine را در آن‌ها ادغام کند.

۴. گرچه این افزونه عملکرد کلی وبسایت را بهبود می‌دهد و به طراح و توسعه‌دهنده کمک می‌کند تا ویژگی‌های مختلفی را به وبسایت اضافه کنند، کار با آن برای مبتدی‌ها اصلا آسان نیست.

۵. علاوه‌بر مورد قبل، AI Engine محدودیت دیگری هم دارد: برای اتصال به ابزار هوش مصنوعی به گرفتن API آن نیاز است و دسترسی به API بعضی ابزارها غیرممکن، پولی یا بسیار سخت است.

۶. AI Engine چند نسخه دارد. نسخه‌ی رایگان AI Engine آن یک ربات چت چندمنظوره، تولیدکننده محتوا و تصویر، هوش مصنوعی Dall-E 3 دارد. علاوه‌بر آن، رابط کاربر این نسخه برای تنظیم دقیق مدل‌های هوش مصنوعی بسیار مناسب و خوب است. امکانات و قیمت سه نسخه‌‌ی پولی این پلاگین براساس تعداد وبسایتی که می‌شود از پلاگین در آن‌ها استفاده کرد (که از ۱ تا ۲۰ وبسایت است) و بزرگی کسب‌وکار متغیر است.

۴. پلاگین Uncanny Automator

Uncanny Automator افزونه‌ای است که برای خودکارسازی کارهای تکراری در وبسایت‌های وردپرسی و ایجاد گردش کار کاربرد دارد. افزونه هوش مصنوعی Uncanny Automator به طراح و مدیر وبسایت امکان می‌دهد تا ابزارها و افزونه‌های مختلف را به هم متصل و توالی‌های پیچیده که برای خودکارکردن فرآیند‌ها لازم است،‌ تعریف کنند.

اسکرین شات از صفحه خانه پلاگین ai وردپرس Uncanny Automator

مهم‌ترین نکاتی که لازم است درباره‌ی امکانات و نقاط قوت و ضعف این افزونه AI بدانید، به شرح زیر است:

۱. داشتن این پلاگین برای وبسایت‌های فروشگاهی یا وبسایت کسب‌وکارهایی که به مارکتینگ اتومیشن نیاز دارند، در چندین کانال تولید محتوا می‌کنند، دسته‌بندی موضوعی زیادی دارند و به تعامل مداوم با کاربرانشان نیاز دارند و درنتیجه افزونه‌های متعددی دارند که باید به هم ‌متصل باشند؛ حیاتی است.

۲. Uncanny Automator قابلیت یکپارچه‌سازی گسترده‌ای دارد و هوش مصنوعی آن حتی دستور‌العمل‌های لازم برای ساختن مسیرهای اتوماسیون کارها و فرآیندها براساس تنظیمات و ساختار وبسایت را می‌دهد.

۳. این پلاگین نه فقط با بیش‌از ۱۰۰ افزونه وردپرس سازگار است و ادغام می‌شود، با خدمات و برنامه‌های خارجی زیادی مانند Google Sheets و شبکه‌های اجتماعی سازگاری دارد و از جدیدترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال پشتیبانی می‌کند. Uncanny Automator از Webhook برای اتصال با APIها و خدمات خارجی که امکان ادغام مستقیم را نمی‌دهند، نیز پشتیبانی می‌کند.

اسکرین شات از فهرست پلاگین‌های وردپرس سازگار با افزونه هوش مصنوعی Uncanny Automator

۴. ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های این افزونه امکان ادغام ابزارهای هوش مصنوعی OpenAI در آن است. بنابراین،‌ با پشتیبانی کامل از مدل‌های ChatGPT و Dall-E، می‌شود تمام پست‌ها و فعالیت‌های سایت را به OpenAI متصل کرد. از این ترکیب یعنی Automator و OpenAI می‌توان برای تولید خلاصه مقالات، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، توضیحات SEO، ترجمه‌، ایمیل مارکتینگ، تصاویر شاخص و … بهره برد.

۵. رابط کاربر این پلاگین هوش مصنوعی کاربرپسند و راحت است و به همین دلیل کار با آن حتی برای کاربران با دانش و مهارت فنی ابتدایی نیز آسان است. Uncanny Automator امکان مدیریت کاربران و کنترل دسترسی‌ها را نیز به مدیر وبسایت می‌دهد.

۶. گرچه هوش مصنوعی Uncanny Automator برای ایجاد اتوماسیون‌ها و گردش کار پیچیده مسیرهایی را پیشنهاد می‌دهد و کمک می‌کند، یادگرفتن این بخش و طراحی و تعریف فرآیند‌های کاری پرمرحله و پرازجزئیات کمی سخت و زمان‌بر است. همچنین، ادغام‌های خاص ممکن است به تنظیمات و پیکربندی اضافی نیاز داشته باشد، مانند کلید API یا تأیید اعتبار OAuth.

۷. نسخه‌ی رایگان Uncanny Automator امکانات خوبی دارد و با بسیاری از پلاگین‌‌های وردپرس سازگار است. البته، برخی از ویژگی‌های پیشرفته، مانند پشتیبانی از Webhook و مدیریت کاربران، فقط در نسخه‌های پولی دردسترس است. قیمت سه نسخه‌ی پولی این افزونه هوش مصنوعی براساس تعداد وبسایت‌هایی که می‌شود از Uncanny Automator در آن‌ها استفاده کرد، سالانه ۱۴۰دلار برای یک وبسایت، ۲۴۹دلار برای ۱۰ وبسایت و ۳۹۹دلار برای ۵۰ وبسایت است.

۵. افزونه CodeWP

Code WP ابزار مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که برای کمک به توسعه‌دهندگان وردپرس و کسانی که مهارت چندانی در کدنویسی ندارند، برای نوشتن کد سفارشی و حل مشکلات مربوط به توسعه طراحی شده است.

آخرین نسخه‌ی CodeWP یک ربات هوش مصنوعی دارد که فقط با داده‌های وردپرس آموزش دیده است. ربات هوش مصنوعی می‌تواند درخواست‌ها و پرامپت‌های به زبان طبیعی را درک کند. همین ویژگی به طراحان وبسایت‌های وردپرسی تازه‌کار کمک می‌کند تا بدون تجربه و دانش گسترده‌ی کدنویسی، پروژه‌های مختلف را توسعه و سفارشی‌سازی وردپرس را انجام دهند.

اسکرین شات از صفحه خانه افزونه هوش مصنوعی وردپرس code wp

مهم‌ترین نکاتی که لازم است درباره‌ی امکانات و نقاط قوت و ضعف این افزونه هوش مصنوعی وردپرس بدانید، به شرح زیر است:

۱. این پلاگین هوش مصنوعی مخصوص توسعه‌دهندگان وردپرس و برنامه‌نویسانی است که به‌تازگی کارشان را شروع کردند. ربات هوش مصنوعی CodeWP متخصص کدنویسی برای وردپرس است و با کمک و همراهی آن می‌‌توان برای اختصاصی‌کردن هر بخش از وبسایت، خیلی ساده و سریع کدهای سفارشی نوشت. فقط کافی است برنامه‌نویس چیزی را که می‌خواهد برای ربات تایپ کند تا آن کد را تحویلش دهد.

codewp

۲. علاوه‌بر صرفه‌جویی در وقت و انرژی برای نوشتن کدهای سفارشی برای شخصی‌سازی وردپرس در پروژه‌های مختلف، CodeWP بهینه هم است. چون ابزارهای تست و رفع مشکل کدهای درخواست‌شده و تولیدشده را دارد. بنابراین، کار توسعه‌دهنده برای تولید قطعه‌کدهای کوچک برای عملکردهای خاص در وردپرس سریع و دقیق پیش می‌رود و به نتیجه‌ی مطلوب می‌رسد.

۳. گرچه هوش مصنوعی CodeWP برای نوشتن کدهای وردپرس آموزش دیده است، ممکن است درخواست‌های کاربر را به‌دقت ChatGPT درک نکند و گاهی‌اوقات برای رسیدن‌به نتایج دلخواه به زمان بیشتر و گفت‌وگوی بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل است که توسعه‌دهنده‌ای که می‌خواهد با این پلاگین کار کند باید پرامپت‌نویسی را تمرین کند تا بتواند درخواست‌های درست و دقیق به آن بدهد و نتایج درست را تحویل بگیرد.

۴. نسخه‌ی رایگان CodeWP به طراح اجازه می‌دهد تا فقط روی یک پروژه کار کند و مکالمه محدودی با ربات هوش مصنوعی داشته باشد. دو نسخه‌ی حرفه‌ای و غیرپولی آن، ماهانه ۱۸ و ۴۸دلار است.

۶. پلاگین آنتی اسپم Akismet

Akismet Anti-Spam افزونه‌ی پیشرفته‌ی ضدهرزنامه برای وردپرس است. این پلاگین هوش مصنوعی پیشرفته‌ای دارد و از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای شناسایی و مسدودکردن اسپم‌ها استفاده می‌کند. این ابزار قدرتمند مطمئن می‌شود که وبسایت بدون هرزنامه باقی می‌ماند و یکپارچگی و امنیتش را حفظ می‌کند.

Akismet برای مدت‌ها از بهترین افزونه‌های ضدهرزنامه بوده است و حالا به هوش مصنوعی مجهز شده است. پلاگین هوش مصنوعی Akismet درلحظه از وبسایت دربرابر هرزنامه‌ها محافظت می‌کند و با استفاده از فیلتر AI، آنچه واقعا ازجانب کاربران واقعی ارسال شده از اسپم‌ها جدا می‌کند.

اسکرین شات از صفحه خانه پلاگین هوش مصنوعی akismet

مهم‌ترین نکاتی که لازم است درباره‌ی امکانات و نقاط قوت و ضعف این افزونه AI وردپرس بدانید، به شرح زیر است:

۱. برای هر وبسایت وردپرسی که می‌خواهد از شر کامنت‌ها و فرم‌های تماس ارسالی اسپم و غیرواقعی خلاص شود، نصب این پلاگین ضروری است. هوش مصنوعی Akismet از یادگیری ماشین برای فیلترکردن دقیق کامنت‌های تمام پست‌ها و فرم‌‌ها استفاده می‌‌کند تا پیام‌های اسپم را خودکار حذف کند، آن‌ها را به فرستنده بازبفرستد و فرستنده را مسدود کند. دقت هوش مصنوعی این افزونه بسیار زیاد است و به‌ندرت خطا و کامنت‌های واقعی را حذف می‌کند.

۲. این افزونه می‌تواند آمار دقیق و گزارش کاملی از هرزنامه‌های شناسایی‌ و حذف‌شده ارائه دهد و به‌آسانی با پلاگین‌های فرم‌ساز وردپرس مانندGravity Forms ادغام می‌شود.

۳. نصب و راه‌اندازی Akismet آسان و سریع است و پس‌از ایجاد حساب کاربری، دریافت کلید API و فعال‌سازی افزونه؛ اسپم‌ها را خودکار به پوشه‌ای جداگانه می‌فرستد. این افزونه هوش مصنوعی مداوم به‌روزرسانی می‌شود تا از تاکتیک‌های جدید ارسال هرزنامه عقب نماند.

۴. ازجمله نقاط ضعف این افزونه این است که کارایی آن در بعضی موارد ممکن است به حجم و نوع اسپم‌هایی که وبسایت را هدف قرار می‌دهند، بستگی داشته باشد.

Akismet ai

۵. نسخه‌ی این پلاگین هوش مصنوعی برای استفاده در وبسایت‌های شخصی تقریبا رایگان است و قیمت مشخصی ندارد و از کاربر خواسته است تا هرچه توان دارد، پرداخت کند. نسخه‌های پولی Akismet به دو دسته‌ی تجاری و سازمانی تقسیم می‌شود. نسخه‌ی تجاری آن ماهانه ۸.۹۵ و ۴۱.۹۵ یورو است و نسخه‌ی سازمانی آن قیمت مشخصی ندارد و باید آن را سفارش داد تا براساس نیازهای سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ طراحی شود.

۷. افزونه هوش مصنوعی Voicer

Voicer افزونه‌ی پیشرفته‌ی تبدیل متن به گفتار برای وردپرس است که از یادگیری ماشینی پیشرفته و فناوری‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا متن را با بالاترین کیفیت و شبیه‌ترین صدا به صدای انسان بخواند. Voicer روی پلتفرم Google Cloud ساخته شده است و به همین دلیل کارایی و سرعتی تضمین‌شده در سراسر جهان دارد.

Voicer می‌تواند با بیش‌از ۲۷۵ نوع صدا متن‌هایی از ۴۵ زبان مختلف را به گفتار تبدیل کند. مهم‌ترین ویژگی این پلاگین این است که از هوش مصنوعی گوگل ازجمله فناوری‌های سنتز گفتار مانند WaveNet و شبکه‌های عصبی Google برای شبیه‌سازی صدایی بسیار شبیه‌به صدای انسان بهره گرفته است.

voicer ai plugin

مهم‌ترین نکاتی که لازم است درباره‌ی امکانات و نقاط قوت و ضعف افزونه هوش مصنوعی Voicer بدانید، به شرح زیر است:

۱. برای وبسایت‌هایی وردپرسی که می‌خواهند دسترسی‌پذیری بهتری داشته باشند و برای کاربرانی که از تکنولوژی‌های کمکی یا یاری‌رسان استفاده می‌کنند هم بهینه باشند این افزونه ایده‌آل است.

۲. همچنین، اگر طراح سایت بخواهد وبسایت وردپرسی فروشگاهی متمایز، جذاب‌تر و تعاملی‌تر برای کاربران طراحی کند، پلاگین Voicer بهترین انتخاب است.

۳. هوش مصنوعی پیشرفته‌ی این پلاگین توانایی بالایی در تولید صدای انسان برای تبدیل متن از ۴۵ زبان به گفتار دارد. نکته‌ی جالب توجه این است که این افزونه با خواندن زبان‌های فارسی و عربی که از راست به چپ نوشته می‌شوند نیز مشکلی ندارد.

۴. افزونه هوش مصنوعی Voicer با همه‌ی قالب‌های وردپرس،‌ افزونه‌ها و صفحه‌سازهای مهم و پرطرفدار وردپرس سازگار است و نصب و راه‌اندازی آن نیز برای توسعه‌دهندگان که دانش فنی متوسطی دارند، چندان مشکل نیست. اما برای مبتدی‌ها ممکن است کار با آن کمی سخت باشد.

۵. برای استفاده از Voicer فقط باید آن را از envatomarket خرید. حق استفاده‌ی شش‌ماهه از این افزونه دو نوع با قیمت ۲۰ و ۹۹دلار دارد.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

ورود ابزارهای هوش مصنوعی طراحی و توسعه سایت با وردپرس را متحول کرده است. بسیاری از افزونه‌ های وردپرس به قدرت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین مجهز شدند و امکانات بیشتری را برای شخصی‌سازی وردپرس به توسعه‌دهنده می‌دهند.

افزونه‌ های هوش مصنوعی وردپرس نه‌فقط کدنویسی برای سفارشی‌سازی وبسایت راحت‌تر و سریع‌تر کردند، سئو، تولید محتوا و تعامل با مشتریان را بهینه‌تر و آسان‌تر کرده‌اند.

در این محتوا ۷ پلاگین هوش مصنوعی کاربردی برای هر وبسایتی معرفی شد. انتخاب ازمیان آن‌ها به بودجه پروژه، دانش و مهارت‌های توسعه‌دهنده و نوع پروژه بستگی دارد. ممکن است برای وبسایتی داشتن ظاهر جذاب مهم‌تر باشد و به‌همین‌دلیل، افزونه هوش مصنوعی Spectra انتخاب تیم طراحی و توسعه‌ی آن باشد. البته، داشتن افزونه‌هایی مانند Rank Math و Akismet برای هر وبسایتی لازم است.

در دوره آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی با وردپرس آکادمی آمانج درباره‌ی افزونه‌های ضروری برای انواع وبسایت‌های وردپرسی و نصب و راه‌اندازی آن‌ها بحث می‌شود. بنابراین، توسعه‌دهندگانی که این دوره را می‌گذرانند، مشکلی برای انتخاب افزونه‌ های هوش مصنوعی وردپرس و کار با آن‌ها ندارند.

سؤالات متداول درباره‌ی افزونه های هوش مصنوعی وردپرس

۱. با هوش مصنوعی برای وبسایت‌های وردپرس چه‌کارهایی می‌توانید انجام دهید؟ افزونه‌های هوش مصنوعی می‌توانند در تولید محتوای متنی، ساختن چت‌بات‌ها، تولید تصویر، قطعه کد، طرح‌بندی و متن جایگزین تصویر و تبدیل متن به گفتار کمک کنند.

۲. از پلاگین های هوش مصنوعی وردپرس بیشتر در چه مواردی استفاده می‌شود؟ شناسایی و حذف هرزنامه‌ها، ساختن فرانت اند صفحات، سئو سایت، تولید و بهینه‌سازی محتواهای متنی و تصاویر، خودکارسازی فرآیند‌ها و ادغام افزونه‌های مختلف بیشترین کاربرد را دارند.

۳. کدام افزونه های هوش مصنوعی وردپرس توصیه می‌شود؟ برخی از گزینه‌های محبوب عبارت‌ است از: افزونه هوش مصنوعی Spectra، پلاگین هوش مصنوعی Rank Math SEO، افزونه AI Engine، پلاگین هوش مصنوعی Uncanny Automator، افزونه CodeWP، پلاگین آنتی اسپم Akismet و افزونه هوش مصنوعی Voicer.

۴. چگونه می‌توانم یک چت‌بات هوش مصنوعی برای وبسایت خود آموزش دهم؟ با نصب و راه‌اندازی افزونه هوش مصنوعی AI Engine.

۵. آیا محدودیتی برای استفاده از هوش مصنوعی در وردپرس وجود دارد؟ گرچه هوش مصنوعی می‌تواند سایت وردپرسی شما را بهبود بخشد، بررسی محتواها و کدهای تولید‌شده و اطمینان از کیفیت آن‌ها قبل از انتشار و استفاده ضروری است.

The post بهترین و کاربردی‌ ترین افزونه‌ های هوش مصنوعی وردپرس (۲۰۲۴) appeared first on آکادمی آمانج.

دیدگاهتان را بنویسید