چگونگی ساخت هولوگرام

چگونگی ساخت هولوگرام

برچسب هولوگرام در واقع از 2 یا چند تصویر تشکیل شده است که با تغییر زاویه می توان هر کدام از آنها را مشاهده کرد. برچسب های هولوگرامی و یا همان برچسب های امنیتی مسئولیت حفظ محصول را در مقابل جعل و سرقت برعهده دارند و هویت محصولات را به بهترین نحو ممکن حفظ می کنند. از آنجایی که امروزه افراد سودجو زیادی وجود دارند که به محض موفقیت یک محصول نسخه های تقلبی آن را تولید می کنند، روز به روز به اهمیت تولید برچسب های امنیتی هولوگرام افزوده شده است. در همین راستا در این مقاله شما را با ویژگی ها و خصوصیات برچسب های هولوگرام بیشتر آشنا می کنیم.

آشنایی با هولوگرام

آشنایی با هولوگرام

منظور از هولوگرام، تصاویر 3 بعدی از جسم مورد نظر است که به کمک تکنولوژی لیزر به شکل برچسب تولید می شود و از جلوه های بصری از نام و همچنین آرم گرافیکی در لایه های 3 بعدی می باشد. هولوگرام و یا همان برچسب امنیتی، امروزه مطمئن ترین و ایمن ترین برچسب هایی است که برای حفظ امنیت کالاها بر روی آنها چسبانده می شود. عدم امکان تکثیر مجدد یک هولوگرام بعد از تولید، سبب شده است که این برچسب ها امنیت بالایی را برای محصولات و کالاها برقرار نمایند. به عبارت دیگر، برچسب هولوگرامی که بر روی یک محصول چسبیده است، نشان دهنده ضمانت آن کالا می باشد و خریدار به محض مشاهده آن می تواند با خیال راحت اقدام به خرید کالای مورد نظر خود نماید.

علاوه بر اینکه از برچسب هولوگرام برای افزایش ایمنی محصولات استفاده می شود، زیبایی بسیار زیاد آن نیز یکی دیگر از دلایل پرکاربرد بودن آن می باشد. امروزه برچسب های هولوگرامی مرسوم ترین و متداول ترین روش برای افزایش اطمینان بخشی به مردم در خصوص کالاها می باشد. چاپ هولوگرام ها در ابعاد و اشکال گوناگون امکان پذیر می باشد و هر فرد می تواند با توجه به نوع محصولی که دارد، اقدام به سفارش هولوگرام نماید تا هولوگرامی مطابق با ابعاد و اندازه محصول مورد نظر تولید و چاپ شود.

چگونگی ساخت هولوگرام

تولید و ساخت هولوگرام فرایندی پیچیده و تخصصی است که نیاز به تکنولوژی و امکانات خاصی دارد. تولید هولوگرام به این صورت می باشد که در ابتدا بر روی جسمی که قرار است از آن تصاویر 3 بعدی تهیه شود، نور لیزر تابانده می شود. نور لیزر بعد از تابیده شدن بر روی جسم واقعی به صفحه عکاسی بازتابیده خواهد شد. پرتوهای بازتابیده شده بر روی صفحه عکاسی از طول موج هایی با مسیرهای متفاوت از هم برخوردار می باشند، چرا که نور لیزر بعد از تابیده شدن به بخش های مختلف جسم، به یک اندازه بازتاب داده نمی شوند و نوع انعکاس نور باعث می شود که صفحه مورد نظر در نقاط مختلف، روشن، تاریک و یا نیمه تاریک شود که این وضعیت تا حد زیادی بستگی به ابعاد و اندازه های جسم دارد. به انعکاس پرتوهای نور، الگوی تداخل گفته می شود.

بعد از ثبت الگوی تداخل بر روی صفحه عکاسی امکان ظاهر کردن آن فراهم می شود. معمولا در عکاسی های معمولی تصویری که از شی بر روی فیلم عکاسی ظاهر می شود، کامل بوده ولی در عکاسی لیزری تصویر ایجاد شده سیاه و سفید می باشد و هیچگونه شباهتی به جسمی که از آن عکسبرداری شده است، نخواهد داشت. زمانی که نور لیزر از بین این طرح عبور می کند، تصویر 3 بعدی جسم به راحتی قابل مشاهده می باشد. ناگفته نماند که یه هیچ عنوان نمی توان به وسیله نورهای معمولی، تصاویر هولوگرامی را ایجاد کرد که دلیل اصلی آن یکسان نبودن طول و جهت امواج موج می باشد.

 

برچسب هولوگرام چه ویژگی هایی دارد؟

مهمترین ویژگی که یک برچسب هولوگرام از آن برخوردار می باشد، عبارت است از:

  • عدم امکان تولید مجدد
  • بهبود ظاهر بسته بندی محصول
  • بالا بردن آگاهی نسبت به برند محصول
  • مقابله با هرگونه جعل و تقلب
  • اعتبارسنجی سریع و آسان
  • چاپ سفارشی برای برند و یا لوگو خاص
  • غیرقابل انتقال از کالایی به کالای دیگر
  • حساسیت بسیار بالا
  • غیرقابل مخدوش شدن بر اثر دستکاری

علاوه بر برچسب های هولوگرامی و یا همان برچسب های امنیتی، برچسب های دیگری نیز در بازار وجود دارند که از بین آنها می توان به برچسب های تخریب پذیر، برچسب های فویل داغ، برچسب های یو وی، برچسب های حرارتی و برچسب های ضد سرقت اشاره کرد. در بین موارد گفته شده، برچسب فویل داغ یک جایگزین کاملا مقرون به صرفه برای برچسب هولوگرام می باشد.

برچسب های فویل داغ کمتر از سایر برچسب ها مصارف ضد سرقتی دارند و بیشتر باعث زیباتر شدن محصول می شوند. برچسب های ضد سرقت، جزء آن دسته از برچسب های بسیار پرکاربرد می باشند که بیشتر در بسته بندی ها و صنایع برچسب گذاری مورد استفاده قرار می گیرند.

تولید برچسب هولوگرام

همانطور که گفته شد، امروزه بهترین روش برای جلوگیری از سرقت کالاها و اسناد و تضمین اصالت آن استفاده از برچسب هولوگرام می باشد. برچسب امنیتی هولوگرام علی رغم اینکه بهترین روش برای تحقق این هدف می باشد، از ارزان ترین روش ها نیز به شمار می رود.

تولید برچسب های امنیتی هولوگرام و چاپ آنها در واقع نوعی استاندارد است و مانند سایر استانداردهای معتبر دنیا، کیفیت و مرغوبیت کالاها را نشان می دهند. علاوه بر این، جلوه های زیبایی برچسب هولوگرام سبب شده است که بسیاری از تولید کنندگان، تنها به دلیل افزایش زیبایی کالاها از این برچسب ها استفاده کنند تا بتوانند محصولات خود را بهتر و بیشتر به فروش برسانند. همانطور که گفته شد، برچسب هولوگرام به هیچ وجه قابل کپی برداری نمی باشد. در تولید برچسب های هولوگرام به قدری به این موضوع اهمیت داده شده است که حتی با پیشرفته ترین دستگاه های کپی و اسکنرها نمی توان از آنها کپی برداری نمود.

تولید کنندگان برچسب امنیتی و برچسب ضد سرقت

 

تولید کنندگان برچسب امنیتی و برچسب ضد سرقت

تمام شرکت هایی که در زمینه تولید برچسب هولوگرام فعالیت می کنند باید به عضویت اتحادیه بین المللی سازندگان هولوگرام ( International Hologram Manufacturers Association) در لندن درآیند. دلیل لزوم عضویت شرکت های تولید کننده در این اتحادیه این است که کلیه هولوگرام های تولید شده توسط شرکت هایی که عضو این اتحادیه هستند در این اتحادیه به ثبت می رسد و به این ترتیب به هیچ کس اجازه داده نخواهد شد که هولوگرام های تولید شده را بدون اجازه صاحب امتیاز هولوگرام مجددا تولید و تکثیر نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تقلب با فرد و یا شرکت تقلب کننده برخورد قانونی می شود.

سفارش چاپ برچسب های امنیتی هولوگرام

امروزه با توجه به اهمیتی که برچسب های هولوگرام برای حفظ امنیت کالاها و محصولات پیدا کرده اند، شرکت های زیادی به وجود آمده اند که با استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا در حال فعالیت در زمینه تولید و چاپ انواع برچسب هولوگرام، مانند برچسب امنیتی و برچسب ضد سرقت هستند.

اگر تصمیم دارید که برای محصولات خود یک برچسب هولوگرام مناسب تهیه کنید تا علاوه بر افزایش زیبایی بسته بندی از سرقت آن نیز جلوگیری کنید، می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا آنها به شما برای سفارش بهترین و مناسب ترین برچسب های هولوگرامی کمک کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید