QDD چیست؟ | Query Deserves Diversity

QDD چیست؟ توضیح مکانیسم نتایج جستجو به عنوان الگوریتم گوگل

QDD الگوریتمی است که توسط گوگل برنامه ریزی شده است تا هنگام تعیین نتایج جستجو بر روی “تنوع اطلاعات” تمرکز کند .

QDD چیست؟

مخفف عبارت

Query Deserves Diversity

است و به معنای «نتایج جستجوی متنوع» است.

نتایج جستجوی گوگل مکانیزمی است که پرس و جوها و اطلاعات فهرست شده سایت (اطلاعات سازماندهی شده توسط گوگل) را برای تعیین ارزش هر یک و نمایش آن به عنوان رتبه بندی ترکیب می کند.با این حال، با یک رتبه بندی ساده، وب سایت هایی که مقالات با رتبه بالا موجود را تقلید می کنند، می توانند بر نتایج جستجو غالب شوند.این تنها اطلاعات مشابهی را برای یک کلمه کلیدی ارائه می دهد و این نگرانی وجود دارد که ممکن است ارزش آن را به عنوان یک موتور جستجو کاهش دهد.بنابراین تصور می شود که گوگل الگوریتمی به نام QDD را اتخاذ کرده است.

QDD در نتایج جستجو تنوع ایجاد می کند و اطلاعات را از زوایای مختلف ارائه می دهد.

در نتیجه، اعتقاد بر این است که جستجوی یک کلمه کلیدی می تواند نه تنها اطلاعات مشابه، بلکه اطلاعات مختلف مرتبط را نیز نمایش دهد.

تاثیر QDD چیست؟

QDD الگوریتمی برای تنوع بخشیدن به نتایج جستجو است.

با انواع بسیاری از اطلاعاتی که می توان برای یک جستجو فراهم کرد، کاربران به راحتی به منبع مورد نظر خود دسترسی پیدا می کنند.

اگر تنوع یکی از عواملی است که نتایج جستجو را تعیین می کند، می توان انتظار داشت که نتایج جستجو با افزایش مقدار اطلاعات و تغییر روند تغییر کند.

به عبارت دیگر حتی یک وب سایت تازه توضیح داده شده نیز بسته به کیفیت و محتوای اطلاعات می تواند در سطح بالاتری نمایش داده شود.

شما می توانید طیف وسیعی را با یک کلمه کلیدی جستجو کنید

QDD به کاربران اجازه می دهد تا محدوده وسیعی را تنها با یک کلمه کلیدی جستجو کنند.

به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی محصول “A” را جستجو کنید، اطلاعات مختلفی مانند “نحوه استفاده از A”، “شهرت A”، “مزایای A” در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود.

کاربران در انتخاب یک وب سایت از بین آنها آزادند تا بتوانند به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند.

هنگام جستجوی همنام ها، طیف گسترده ای از اطلاعات با توجه به هدف جستجو ارائه می شود که نیاز به جستجوی مجدد را از بین می برد.

الهام بخشیدن به کاربران برای انتخاب یک وب سایت

QDD به کاربران این امکان را می دهد که وب سایت خود را انتخاب کنند.

در زمان جستجو، کاربر ممکن است محتوای واقعی آنچه را که می خواهد بداند درک نکند.

در چنین شرایطی، اگر وب‌سایت‌های دارای رتبه برتر متنوع نباشند، کاربران تنها می‌توانند یک اطلاعات را پیدا کنند، که می‌تواند منجر به این سوء تفاهم شود که «این چیزی است که می‌خواستم بدانم.» ؟.

تنوع نتایج جستجوی ارائه شده توسط QDD به کاربران کمک می کند تا آنچه را که واقعاً می خواهند بدانند بدانند و همچنین به اطلاعات موجود در وب سایت آنها ارزش می بخشد.

QDD یک سیستم رسمی اعلام شده نیست

QDD یک الگوریتم مفید است که ارزش موتور جستجوی گوگل را افزایش می دهد، اما وجود آن در “سطح حدس و گمان” باقی می ماند.

گوگل به صراحت وجود سیستمی به نام QDD را بیان نمی کند، این فقط مرحله ای است که “الگوریتمی به نام QDD ممکن است وجود داشته باشد”.

از سوی دیگر، به احتمال زیاد الگوریتمی مانند QDD وجود دارد.

همانطور که با انجام جستجوی واقعی مشاهده می کنید، نتایج جستجو وب سایت های مختلفی را نشان می دهد که اطلاعات را از دیدگاه های مختلف ارائه می دهند.

بنابراین، بسیاری از شرکت ها با این فرض که QDD دارند، اقدامات سئو را انجام می دهند.

درباره شایستگی انجام اقدامات QDD

اجرای اقدامات QDD مزایای زیادی برای وب سایت شما به همراه خواهد داشت.

بیایید با مراجعه به موارد زیر مزایای آن را بررسی کنیم.

شما می توانید با هدف قرار دادن “شکاف” در نتایج جستجو، نمایش بالاتر را هدف قرار دهید.

پس از درک الگوریتم QDD، می‌توانید با هدف قرار دادن «شکاف» اطلاعاتی که هنوز در نتایج جستجو منعکس نشده است، صفحه نمایش بالای وب‌سایت را هدف بگیرید.

با یافتن هدف جستجوی کاربرانی که هنوز تقاضا را برآورده نکرده‌اند و انتشار محتوای وب که بتواند آن را برآورده کند، ممکن است QDD آن را ارزیابی کند.

هدف جستجوی کاربران می‌تواند تغییر کند، بنابراین نتایج جستجوی خود را به طور منظم بررسی کنید تا محتوای شما مطابق با خواسته‌های خاص باشد.

شما می توانید اصالت منحصر به فرد شرکت خود را جلب کنید

از منظر تنوع، ارائه محتوای منحصربه‌فرد که در وب‌سایت‌های موجود وجود ندارد، به منظور اتخاذ تدابیری علیه QDD مؤثر است.

محتوایی که ویژگی‌های متفاوتی نسبت به سایر سایت‌ها دارد، تأثیر ماندگاری بر روی کاربران بر جای می‌گذارد و احتمال هجوم مجدد را افزایش می‌دهد.

تشخیص اینکه این سایتی است که قبلاً دیده اید، به شما احساس امنیت می دهد و به شما کمک می کند اقامت خود را در صفحه طولانی کنید و شما را تشویق می کند که به صفحه دیگری بروید.

اقدامات خاص برای QDD چیست؟

هنگامی که اثرات QDD را درک کردید، بیایید اقدامات خاص را بررسی کنیم.

در ادامه به توضیح اقدامات متقابل برای مقابله با QDD می پردازیم.

برای شناسایی هدف جستجوی کاربران، نتایج جستجو را بررسی کنید

برای مقابله با QDD، ابتدا نتایج جستجو را بررسی کنید تا هدف جستجوی کاربر مشخص شود.

می‌توانید با فرض اینکه چرا کاربر آن کلمه کلیدی را جستجو کرده و چه اطلاعات خاصی را می‌خواهد بداند، هدف جستجوی خود را روشن کنید.

هدف جستجو همیشه یکی نیست، بنابراین نکته این است که چندین احتمال را انتخاب و فهرست کنید.

با در نظر گرفتن هدف جستجوی کاربر، عناصری را که در سایت‌های دیگر یافت نمی‌شوند ترکیب کنید

پس از محدود کردن هدف جستجوی کاربر تا حدی، آن را در نظر می گیریم و عناصری را که در سایت های دیگر یافت نمی شوند در محتوای خود قرار می دهیم.

با توجه به اهمیت تنوع در QDD، وب سایت هایی با اطلاعاتی که توسط سایت های دیگر پوشش داده نمی شوند، می توانند بسیار ارزشمند باشند.

بررسی تمام وب سایت های دارای رتبه برتر، درک اطلاعات ارسال شده و جستجوی منحصر به فرد بودن برای متمایز کردن خود منجر به اقدامات متقابل QDD می شود.

درک QDD رتبه جستجوی وب سایت را افزایش می دهد

در حال حاضر انجام اقدامات سئو توسط وب سایت ها غیر معمول نیست.

با این حال، از آنجایی که تعداد وب سایت هایی که اقدامات سئو را انجام می دهند همچنان در حال افزایش است، صرف نظر از اینکه چقدر زمان برای اقدامات صرف می شود، نمایش آنها در بالا تنها با تقلید از سایت های دیگر شرکت ها دشوار است.

ما می‌توانیم انتظار توجه بیشتری را در آینده برای درک QDD و ارائه محتوای منحصربه‌فرد داشته باشیم که خواسته‌های هدف جستجوی کاربران را برآورده کند.

چرا از این فرصت برای استفاده از ایده QDD و استفاده از آن برای اقدامات مشخص استفاده نمی کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید