کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر 

کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر یا Zero search volume keywords چیست؟ آیا در سئو سایت باید به این کلمات کلیدی اهمیت داد؟ یا تمام تمرکز، توجه و هزینه را فقط صرف کلمات کلیدی پرجستجو کرد؟ آیا بررسی کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر موضوعی مهم در سئو سایت محسوب می‌شود یا یک ترند زودگذر است؟

در این مقاله کلمات کلیدی با حجم سرچ بسیار کم را بررسی می‌کنیم و می‌بینیم آیا ارزش دارد روی آن زمان گذاشت یا خیر.

کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر در سئو سایت

اگر آشنایی اولیه با سئو سایت داشته باشید، حتما این را می‌دانید که اولین و شاید مهم‌ترین مرحله در سئو سایت تحقیق کلمه کلیدی است. اهمیت این مرحله در سئو به اندازه‌ای است که اگر به طور درست و اصولی انجام نشود، سئو سایت به نتیجه نخواهد رسید و یا بسیار زمان‌بر خواهد شد.

برای پیدا کردن این کلمات از میان هزاران کلمه و بررسی نقش آن‌ها بر سئو سایت باید از تحقیق کلمات کلیدی شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: “راهنمای جامع تحقیق کلمات کلیدی در استراتژی سئو سایت

تحقیق کلمات کلیدی: اولین قدم در سئو سایت

در تحقیق کلمه کلیدی، کلمات کلیدی سایت، میزان سرچ آن‌ها و سختی کلمات با استفاده از ابزارهای سئو موجود، استخراج می‌شود. کارشناس سئو این کلمات و اطلاعات را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کند. سپس به یک لیست از کلمات کلیدی می‌رسد که باید به آن‌ها در روند سئو سایت توجه کند.

گاهی، در برخی از حوزه‌ها کلماتی کلیدی وجود دارد که برای کسب‌وکار بسیار مهم و حیاتی است. اما ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به نوعی آن‌ها را بی‌اهمیت می‌شمارد و اطلاعاتی برای آن کلمات نمایش نمی‌دهد. (بماند که ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی معروف با زبان فارسی مشکل دارند و اطلاعات دقیقی را درباره کلمات فارسی نمایش نمی‌دهند.)

در نگاه اول ممکن است این‌ طور به نظر برسد که با وجود محدودیت زمان و هزینه، کار کردن بر روی کلمات کلیدی که در ابزارها داده‌ای درباره‌ی آن‌ها وجود ندارد (یعنی حجم جستجو بسیار پایین یا صفر دارد)، فقط وقت تلف کردن است.

اما بهتر است ساده از کنار این قضیه رد نشویم و دقیق‌تر آن را بررسی کنیم.

کلمه کلیدی با میزان سرچ صفر چیست؟

کلمات کلیدی کم سرچ، همان طور که از نام آن پیداست، کلمات کلیدی هستند که ترافیک خیلی کم یا نزدیک به صفر را برای وبسایت به ارمغان می‌آورند. میزان ترافیکی که از این کلمات به سایت می‌رسد ناچیز است، اما این موضوع برای سئو سایت اصلا اتفاق بدی نیست!

چرا؟

این کلمات کلیدی اصولا کلمات رقابتی نیستند. همان طور که می‌دانید هرچه رقابت در یک کلمه کلیدی کمتر باشد، احتمال رتبه گرفتن آن کلمه در صفحه نتایج جستجو (SERP) افزایش می‌یابد.

این کلمات معمولا در بین کاربران شناخته شده نیستند. در نتیجه این فرصت طلایی را به شما می‌دهند تا با هدف‌گیری و تارگت کردن گروه خاصی از کاربران و تشویق آن‌ها به جستجوی آن کلمه کلیدی، نسبت به رقبا متمایز شوید. همین امتیازی بسیار عالی برای وبسایت و برند شماست.

با برنامه‌ریزی برای استفاده از کلمات کم سرچ و چیدن استراتژی سئو و بازاریابی محتوایی مناسب برای آن کلمات، می‌توانید محتوایی خاص و منحصربه‌فرد و متفاوت از رقبایتان داشته باشید. به این ترتیب در سئو سایت به طور کلی از رقبا جلو خواهید زد.

کلمات کلیدی کم سرچ یا zero search volume keyword

چگونه کلمات کلیدی با حجم سرچ پایین را پیدا کنیم؟

پیدا کردن این کلمات کلیدی اصلا کار سختی نیست. کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها Google Keyword Planner، Ahrefs، SEMrush، Moz و Keyword Explorer هستند.

۲. به دنبال کلمات کلیدی دم دراز یا Long-tail بگردید

کلمات کلیدی لانگ تیل عبارت‌هایی هستند که معمولا دقیق‌تر از سایر کلمات کلیدی هستند و جزئیات بیشتری را منتقل می‌کنند. اگرچه کلمات کلیدی لانگ تیل معمولا تعداد سرچ بالایی ندارند، ممکن است همان عبارتی باشند که گروه خاصی از مخاطبان آن را جستجو می‌کنند. برای مثال عبارت “خرید گوشی سامسونگ” یک کلمه کلیدی پرسرچ و پررقابت است و به طور کلی تمام مدل‌های گوشی سامسونگ را در بر می‌گیرد. اما کلمه “خرید گوشی سامسونگ S23 Ultra 1TB سبز” عبارت لانگ تیل است. اگرچه سرچ بالایی ندارد، کاربری (مشتری) که این عبارت را جستجو می‌کند به احتمال خیلی زیاد دقیقا به دنبال خرید این مدل گوشی است.

۳. عبارات و کوئری‌هایی را که برای وبسایت شما ترافیک جذب می‌کنند، شناسایی کنید

برای این کار می‌توانید از گوگل سرچ کنسول استفاده کنید. کوئری‌هایی (عبارتی که در گوگل جستجو می‌شود) که میزان سرچ پایین و نرخ کلیک (CTR) بالایی دارند، گزینه‌های خوبی برای انتخاب هستند.

راهنمای جامع گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

۴. رقبایتان را بررسی کنید

ببینید آن‌ها چه کلمات کلیدی را هدف قرار داده‌اند. سعی کنید کلماتی را که از چشم آن‌ها دور مانده است، پیدا کنید.

برای بررسی رقبا در سئو از ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود که در مقاله “۳تا از بهترین ابزارهای آنالیز رقبا در سئو (۲۰۲۳)” معرفی شده است.

۵. برای کلمات کلیدی با جستجوی صفر محتوا تولید کنید

پس از جمع‌آوری کلمات کلیدی با میزان سرچ کم، زمان آن رسیده تا آن‌ها را در استراتژی محتوایی سایت بگنجانید.

  • از کلمات کلیدی کم سرچ در محتوای سایت استفاده کنید. فرقی نمی‌کند در محتوای چه بخشی از سایت باشد. سعی کنید در تمام بخش‌های سایت از جمله محتوای بلاگ، توضیحات محصول و محتوای UX رایتینگ از این کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • از به کار بردن کلمات کلیدی کم سرچ در متاتگ‌ها از جمله تگ عنوان، متا دیسکریپشن، تگ Alt تصاویر و … غافل نشوید. با این کار موتورهای جستجو ارتباط موضوعی محتوا با حوزه فعالیت وبسایت را متوجه می‌شوند.
  • تولید محتوای باکیفیت از مهم‌ترین اصول سئو است. اهمیت این موضوع به خصوص برای کلمات کلیدی با میزان سرچ صفر بسیار بیشتر است. بهتر است از این کلمات کلیدی در محتواهایی استفاده شود که به سوالات و نیازهای کاربران پاسخ داده است.

بررسی تاثیر کلمات کلیدی zero search بر سئو وبسایت

استراتژی بهینه‌سازی سایت با کلمات کلیدی کم سرچ، مانند هر استراتژی دیگری در سئو نیاز به بررسی دارد تا مشخص شود تا چه اندازه بر موفقیت سئو سایت موثر است. در این بخش برخی از ابزارها و معیارهایی که می‌توانید برای اندازه‌گیری موثر بودن استراتژی استفاده از کلمات کلیدی zero search استفاده کنید، آورده شده است:

۱. گوگل آنالتیکس: با استفاده از گوگل آنالتیکس می‌توانید تغییرات سایت و میزان ترافیک ورودی به سایت را قبل از پیاده‌سازی استراتژی و بعد آن رصد کنید.

۲. رتبه کلمات کلیدی در موتورهای جستجو: به طور مرتب رتبه کلمات کلیدی کم سرچ را بررسی کنید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای Ahrefs، SEMrush و Moz برای بررسی رتبه کلمات کلیدی استفاده کنید.

۳. نرخ تبدیل (Conversion Rate): نرخ تبدیل نشان می‌دهد وبسایت تا چه اندازه در تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری موفق بوده است. افزایش نرخ تبدیل این خبر خوب را به همراه دارد که استراتژی محتوایی بر اساس کلمات کلیدی کم سرچ نتیجه داده و تاثیر مثبتی بر سئو سایت داشته است.

۴. نرخ مشارکت (Engagement): نرخ مشارکت، میزان تعامل کاربر با محتوا را نشان می‌دهد. و می‌تواند به عنوان معیاری برای ارزیابی موفقیت و تاثیرگذاری محتوا بر کاربر استفاده شود. برای ارزیابی نرخ مشارکت لازم است شاخص‌های اینگیجمنت سایت را از جمله Time on site، Bounce Rate و Social share بررسی کنید.

نتیجه‌گیری

سئو سایت تنها به معنای بهینه‌سازی سایت برای کلمات کلیدی پر جستجو و پر رقابت نیست. بلکه به معنای استفاده درست و بهینه از تمامی فرصت‌های کسب رتبه و جذب ترافیک بالا برای وبسایت است.

در نتیجه بهترین کار برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی این است که در همان ابتدای پروژه و در مرحله تحقیق کلمات کلیدی، در کنار تحقیق کلمات به روش مرسوم، کلمات کلیدی کم سرچ را که دارای ویژگی‌های خاصی (که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد) هستند، استخراج و آن‌ها را هم در برنامه محتوایی سایت بگنجانیم.

استفاده از این استراتژی، روشی هوشمندانه و بسیار ساده برای موفقیت در سئو سایت است. چرا که با صرف انرژی کم و در زمان کوتاه به نتیجه می‌رسد. تنها رمز موفقیتش این است که مرحله تحقیق کلمات کلیدی به صورت درست و کاملا اصولی انجام شود که در دوره آموزش سئو به طور کامل به آن پرداخته شده است.

The post کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر appeared first on آمانج آکادمی مرکز آموزش های برنامه نویسی ، دیجیتال مارکتینگ و دیزاین.

دیدگاهتان را بنویسید