تولید محتوا به سبک هوش مصنوعی 

حتما درباره تولید محتوا با هوش مصنوعی شنیده‌اید. تولید محتوای مناسب برای کسب‌وکار و برند همیشه یک چالش بزرگ است. فرقی نمی‌کند که کسب‌وکار شخصی باشد یا کسب‌وکاری بزرگ که تیم بازاریابی و مارکتینگ دارد. از تولید محتوای سوشال مدیا گرفته تا محتوای تبلیغاتی و حتی محتوای سئو شده و محتوای متنی بلاگ، دیجیتال مارکتینگ همیشه نیازمند محتواست. هر چه بیشتر، بهتر.

شاید امکان یا ورود ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی برای نویسندگانی که تولید محتوا منبع درآمدشان است، خیلی خوشحال‌کننده نباشد. اما حقیقت این است که استفاده از ابزار تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی، راهی برای بهبود فرآیند تولید محتوای باکیفیت است، نه جایگزینی برای تولیدکنندگان محتوا.

ابزارهای تولید محتوا مبتنی بر هوش مصنوعی جای نویسندگان واقعی را نمی‌گیرند. اما به تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کنند که در زمان صرفه‌جویی و از مهارت‌های خود در جاهای مهم‌تری استفاده کنند.

Christina Newberry – نویسنده و تولیدکننده محتوا

مزایای استفاده از ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی

مهم‌ترین کمکی که ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی به روند تولید محتوا می‌کنند، خودکارسازی بسیاری از وظایف و تسک‌های تولید محتوا است. پس، تولید محتوای باکیفیت را ساده‌تر می‌کند، به خصوص اگر تولیدکننده محتوای حرفه‌ای در تیم مارکتینگ وجود نداشته باشد و یا بودجه لازم برای استخدام یک تولیدکننده محتوای حرفه‌ای برای کسب‌وکار مقدور نباشد.

بیشتر بخوانید: “بازاریابی با چاشنی هوش مصنوعی

ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی چگونه کار می‌کند؟

به طور کلی ابزار تولید محتوا مبتنی بر هوش مصنوعی، به این صورت کار می‌کند:

۱. آموزش به هوش مصنوعی

هیچ ابزار هوش مصنوعی از ابتدا با کسب‌وکار و برند آشنا نیست. به طور کلی، انسان باید ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را آموزش دهد تا بهترین نتیجه به‌دست آید. در نتیجه برای شروع کار با این ابزارها نیاز است تا یک سری اطلاعات اولیه به این ابزارها داده شود. اطلاعاتی مثل نمونه محتوای موجود، کلمات کلیدی و عبارات مهم. هوش مصنوعی با کمک گرفتن از این اطلاعات تشخیص می‌دهد که مخاطب به چه سبکی از محتوا بیشتر علاقه‌مند است.

۲. تعیین اهداف و مشخصات مورد نیاز محتوا

بعد از دادن اطلاعات اولیه و مورد نیاز که می‌خواهید در محتوا رعایت شود، هوش مصنوعی بر اساس این اطلاعات شروع به تولید محتوا می‌کند. هوش مصنوعی برای تولید محتوای باکیفیت، از دو مفهوم به نام پردازش زبان طبیعی یا NLP (Natural language processing) و تولید زبان طبیعی NLG (Natural language generation) استفاده می‌کند.

NLP یکی از شاخه‌های علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی است که به ماشین این امکان را می‌دهد تا جملات و عبارات را دقیقا به همان شکل که انسان می‌فهمد، درک کند.
NLG هم نوعی فرآیند نرم‌افزاری است که باعث می‌شود محتوا طوری به نظر برسد که انگار انسان آن را نوشته است، نه ماشین.

nlp یا پردازش زبان طبیعی - nlg یا تولید زبان طبیعی انسان

۳. تولید محتوای سئو شده

محتوا زمانی برای کسب‌وکار و برند مفید است که باکیفیت باشد. به طوری که در نتایج برتر موتورهای جستجو از جمله گوگل نمایش داده شود. محتوایی که هوش مصنوعی تولید می‌کند، معمولا بر اساس اصول بهینه‌سازی کلمات کلیدی و سئو تولید می‌شود.

۴. ویرایش و ادیت محتوا

کارشناس تولید محتوا باید محتوای تولید شده هوش مصنوعی را در آخر بررسی کند. ابزارهای تولید محتوا مبتنی بر هوش مصنوعی با اینکه محتوایی تولید می‌کند که از بسیاری از جهات مناسب است، اما نقاط ضعفی هم دارد. به همین دلیل بررسی محتوا به‌دست شخصی که با لحن برند آشناست، آخرین مرحله از تولید محتوای هوش مصنوعی است.

خبر خوب این است، ویرایش‌هایی که در محتوا انجام می‌شود، از دید ماشین لرنینگ پنهان نمی‌ماند. هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ سیستم تولید محتوا، در تولید محتواهای بعدی، این ویرایش‌ها را در نظر می‌گیرد و به این شکل، با گذشت زمان، محتوای تولید شده بی‌نقص‌تر از قبل می‌شود.

ابزارهای تولید محتوا مبتنی بر هوش مصنوعی برای چه کسانی مناسب است؟

بازاریابان شبکه‌های اجتماعی

ابزارهای تولید محتوا امکانات بسیار خوبی را برای تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی فراهم می‌کنند. همانطور که می‌دانید، محتوای شبکه‌های اجتماعی، باید در عین مختصر و کوتاه بودن، تاثیرگذاری بالایی روی مخاطب داشته باشند. ابزارهای تولید محتوا کمک می‌کنند تا نقل‌قول‌های جذاب و نکات برجسته متن‌های طولانی را جمع‌آوری کنید تا بتوانید از آن در محتوای شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

بازاریابان محتوا

ابزارهای تولید محتوا علاوه بر اینکه روند تولید محوا را ساده‌تر می‌کنند، به شما کمک می‌کنند تا بفهمید چه نوع محتوایی برای مخاطبان شما مناسب است و همچنین سئو سایت را بهبود می‌بخشد.

علاوه بر این، ابزارهای تولید محتوا داده و آمارهایی را نشان می‌دهند که میزان تاثیرگذاری محتوا و همچنین فرصت‌های طلایی برای تولید محتوای جدید را نمایش می‌دهد.

پشتیبانی و خدمات مشتریان

بخش خدمات و پشتیبانی مشتری کسب‌وکارها هم به محتوای باکیفیت نیاز دارند. محتوای لازم برای این بخش، باید طوری نوشته شود که به بهترین شکل ممکن به سوال و یا نیاز کاربر پاسخ دهد.

اخیرا استفاده از چت‌بات‌ها در آژانس‌های خدماتی رایج شده است. با استفاده از ابزار تولید محتوا، و همچنین NLG که بالاتر به آن اشاره شد، می‌توان لحن چت‌بات‌ها را به زبان انسان نزدیک‌تر کرد تا کاربر احساس نزدیکی بیشتری با پشتیبانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

چگونه با استفاده از پایتون یک چت بات ساده بسازیم؟

چت بات‌ها اولین قدم برای بازاریابی اتوماتیک

معرفی بهترین ابزارهای تولید محتوا در سال ۲۰۲۳

معریف ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی

ابزارهای تولید محتوا بر پایه هوش مصنوعی را می‌توانیم بر اساس کارایی و اهدافشان به دسته‌های مختلفی تقسیم کنیم:

بهترین ابزارهای تولید محتوای سئو شده:

  • Surfer
  • GrowthBar
  • WriteSonic
  • Scalenut
  • Outranking

بهترین ابزارهای تولید محتوای کپی رایتینگ:

  • CopyAI
  • Closers Copy
  • Neural Text
  • Peppertype
  • Frase

بهترین ابزارهای تولید محتوای مقاله‌ای:

  • Article Forge
  • Ink for All
  • Copysmith
  • AI Writer

علاوه بر موارد بالا، ابزارهای محبوب دیگری هم وجود دارند که برای تولید هر نوع محتوایی مناسب‌اند:

  • Jasper
  • Sudowrite
  • Rytr
  • Chibi

ChatGPT جدیدترین ابزار هوش مصنوعی

علاوه بر موارد بالا، نباید از ChatGPT غافل شد. ChatGPT جدیدترین چت‌بات و ابزار تولید محتوا در سال ۲۰۲۳ است. ChatGBT با زبان انسان کاملا آشنا است. یعنی هم می‌تواند زبان انسان را درک کند و هم می‌تواند محتوایی تولید کند که برای انسان کاملا قابل درک و واضح باشد.

آیا ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند؟

تعداد ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی که تاکنون معرفی شده بسیار زیاد است. اما متاسفانه یا خوشبختانه هیچکدام از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند و یا اگر هم پشتیبانی کنند، از نظر کیفیت هنوز به سطح مطلوب نرسیده‌اند.

آینده پایتون و هوش مصنوعی نگران‌کننده نیست. در نتیجه فعلا هیچ جای نگرانی برای آن دسته از تولیدکنندگان محتوا که می‌ترسند شغلشان را از دست دهند، وجود ندارد. مسیر حرکت زبان برنامه‌نویسی پایتون، ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی به سمتی است که تمام جهات زندگی ما را در بر خواهد گرفت. در نتیجه این یک فرصت طلایی برای برنامه‌نویسان پایتون و متخصصان هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ است که دست به کار شوند و ابزارهای تولید محتوای فارسی را طراحی کنند.

این مقاله را از دست ندهید: “پایتون چیست؟ ۱۳ دلیلی که چرا باید آن را بیاموزید

بایدها و نبایدهای تولید محتوا با ابزارهای هوش مصنوعی

همه محتواها را نباید هوش مصنوعی تولید کند

با اینکه ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی بسیار قدرتمند هستند و پروسه تولید محتوا را برای ما آسان‌تر می‌کنند، نباید همیشه از آن‌ها استفاده کرد. بعضی از محتواها را انسان باید با قلم و بیان احساساتش بنویسد، کاری که هوش مصنوعی از عهده آن بر نمی‌آید. محتوایی که در آن ردپای انسان وجود دارد، ارتباط عمیق‌تری را با مخاطب برقرار می‌کند. معمولا محتوایی که موضوعش روایت داستان یا نظر شخصی است، بهتر است با ابزار تولید نشود.

از هوش مصنوعی یاد بگیرید، همانطور که هوش مصنوعی از شما یاد می‌گیرد

استفاده از ابزار تولید محتوا یک خیابان دوطرفه است. همانطور که هوش مصنوعی از شما یاد می‌گیرد چطور محتوای مناسب با برند شما تولید کند، شما هم از هوش مصنوعی یاد می‌گیرید. این یک حقیقت است که هوش مصنوعی بهتر از انسان عملیات جمع‌آوری و آنالیز داده‌های جمع‌آوری شده از رفتار مخاطب را انجام می‌دهد. و نتیجه این آنالیز و بررسی را در محتوای تولید شده تاثیر می‌دهد. شما با بررسی محتوای تولید شده می‌توانید به اطلاعات جالبی درباره رفتار مخاطب، کلمات کلیدی و عباراتی که توجه کاربر را جلب می‌کند به دست آورید.

کلام آخر

برنامه‌نویسی و ساخت ابزار تولید محتوا با زبان پایتون حوزه‌ای است که شاید کمتر کسی در ایران سراغش رفته باشد. طراحی و ساخت ابزار تولید محتوا مبتنی بر هوش مصنوعی که به خوبی با زبان فارسی و پیچیدگی‌هایش هماهنگ باشد کاری است بزرگ. و ممکن است تولید محتوای وب و سوشال مدیای فارسی را متحول کند و انقلابی بزرگ در صنعت تولید محتوا باشد.

اگر علاقه‌مند هستید که به این حوزه ورود کنید، ابتدا باید با شرکت در دوره آموزش پایتون، به طور کامل از صفر تا صد با این زبان برنامه‌نویسی آشنا شوید. در قدم بعدی باید به سراغ آموزش ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی بروید. پس از آن شما خواهید توانست هر ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی از جمله ابزار تولید محتوا را طراحی کنید.

The post تولید محتوا به سبک هوش مصنوعی appeared first on آمانج آکادمی مرکز آموزش های برنامه نویسی ، دیجیتال مارکتینگ و دیزاین.

دیدگاهتان را بنویسید