تحقیقات ثانویه در UX: بازیابی اطلاعات گرانبها

آیا تا به حال پیش آمده که طراحی UX پروژهای خاص را شروع کنید و متوجه شوید که قبلا پروژهای دقیقا مشابه پروژهی شما در سازمان انجام شده است؟
احتمال وقوع این اتفاق در سازمانها به ویژه در شرکتها و کسبوکارهای باسابقه بسیار رایج است.
برای شروع یا انجام یک پروژه UX، نیازی نیست تا تمام تحقیقات مورد نیاز را خودتان انجام دهید. اگر کسی قبل از شما تحقیقاتی را انجام داده و نتایج آن را منتشر کرده است، میتوانید از همان استفاده کنید.
تحقیقات ثانویه که به Secondary research یا Desk Research معروف هستند، به معنای جمعآوری دادههای حاصل از تحقیقات قبلی در زمینهی مرتبط با پروژه است.
تحقیقات ثانویه یکی از اساسیترین بخشهای پروژه UX محسوب میشود و به طراح UX این امکان را میدهند تا برای شروع یک پروژه و تحقیقات UX بتوانند بر دادههای ازقبل جمعآوریشده اتکا کند و به قول معروف چرخ را دوباره اختراع نکند.
در این مقاله به معرفی تحقیقات ثانویه در UX و مراحل انجام آن در یک پروژه پرداخته شده است.
اهمیت تحقیقات در UX در طراحی تجربه کاربری (UX) هدف اصلی ما ایجاد یک تجربه عالی و رضایتبخش برای کاربران ا..