آشنایی با طراحی سایت آژانس مسافرتی و وایت لیبل

امکانات سایت آژانس مسافرتی

امکانات سایت آژانس مسافرتی، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. از جمله امکاناتی که باید در طراحی سایت آژانس مسافرتی به آن ها توجه داشت، می توان به امکاناتی نظیر پنل خرید بلیط هواپیما، قطار داخلی و خارجی، نمایش مسیرهای پروازی شرکت های مختلف، گالری تصاویر، معرفی کشورهای مختلف و اماکن گردشگری، بخش سوالات متداول، نظرسنجی آنلاین، معرفی خدمات مختلف آژانس، معرفی آژانس گردشگری، امکان رزرو تورها، امکان خرید تور، نمایش پکیج مختلف تور، طراحی نقشه سایت، امکان پرسش و پاسخ و چت، نمایش شبکه های اجتماعی، درگاه بانکی برای پرداخت، نمایش قیمت ارز ها، نمایش اطلاعات ویزای هر کشور، تورهای لحظه آخری، قوانین، راهنمایی سایت و … اشاره کرد. اگر می خواهید طراحی سایت فروش بلیط تان به صورت حرفه ای انجام شود، باید امکانات و خدمات را با کیفیت بالا سفارش دهید. همچنین امکانات جانبی نظیر چند زبانه بودن وب سایت و … نیز می تواند در رسیدن سایت به اهدافی که مد نظر قرار داده بودید، کمک کند.

ماژول ها و بخش های اصلی طراحی سایت آژانس مسافرتی

یکی از ویژگی های بسیار خوب هر وب سایتی ماژول بندی بخش های مختلف سایت می باشد. در یک وب سایت طراحی آژانس مسافرتی شما می توانید ماژول هایی را به عنوان ماژول پایه، ماژول مکمل، ماژول عمومی و ماژول جانبی در نظر داشته باشید. هر یک از این ماژول ها، بخش های مختلف سایت شما را پوشش می دهند. برای مثال شما می توانید ماژول پایه و اصلی خود را به خرید بلیط، ویزا، بیمه مسافرتی و … اختصاص دهید که البته اصلی ترین هدف طراحی سایت هتل نیز همین موضوع می باشد. بخش ماژول مکمل می تواند شامل محتوا هایی برای معرفی اماکن گردشگری، سفرنامه، معرفی کشورهای مختلف و … باشد. قوانین، خدمات، اطلاعات معرفی سایت و … نیز می توانند در بخش ماژول های عمومی قرار گیرند. آخرین ماژول یعنی ماژول جانبی هم می تواند به درگاه بانک، پنل و … اختصاص پیدا کند. ببینید تمامی بخش ها به خوبی تقسیم بندی شدند و کار برای تیم فنی و البته کاربری که در انتها می بایست از این سیستم استفاده کند، بسیار آسان می شود.

 

معرفی استاندارد های تکنیکی

برای اینکه رابط اطلاعاتی بتواند بین سرور و کاربر در سیستم عامل های مختلف عملکرد مناسب و یکسانی ایجاد کند لازمه این کار پیروی از استاندارد های تکنیکی پرکاربرد در دنیای اینترنت و طراحی وب و طراحی سایت آژانس است. لذا برنامه نویس با به کارگیری هر سه استاندارد مطرح شده در تکنولوژی باز (Extensible Markup Language مخفف کلمه   XML:) به این اجازه دست پیدا میکند که برنامه مورد نظر خود در شبکه گسترده اینترنتی به عنوان یک سرویس خدماتی ارائه دهد. این سه پروتکل استاندارد شامل موارد زیر می شود :

  •  SOAP: از این استاندارد عمومی با امنیتی بالا در دنیای وب به منظور ایجاد يک پل ارتباطی با مکانیزم ها و تابع های مختلف بين نرم افزار و سرور بر روی شبکه اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد.
  • WSDL   : وب سرویس ها حاوی داده ها و   اطلاعاتی هستند که به کمک این استاندارد می توانند توضیحات نوشتاری   را درباره به نحوه استفاده از آن ارائه دهد.
  • UDDI   : از بارزترین مشخصه های این استاندارد می توان به ایجاد يک برنامه قوس با قابلیت جستجو   و توسعه برای وب سرويس اشاره کرد.

امکانات وایت لیبل سایت رزرواسیون بلیط ( اتوبوس، قطار، هواپیما ) و هتل ها

برچسب سفید از ساده ترین و در عین حال مرسوم ترین روش های رزرو بلیط و هتل است که اطلاعاتی جامع در خصوص نحوه ارتباط با خرید بلیط و هتل، خدمات و امکانات آن براساس نیاز مشتریان در اختیارشان قرار خواهد داد. راه اندازي اين نوع سيستم ها کمک بزرگی خواهد کرد تا دفاتر گردشگري به شعبه اي 24 ساعته و آنلاین تبدیل شده و خدماتی را در بستری جامع و بين المللي در آن فعال کنند . این کار ضمن اینکه امکان دریافت خدمات لحظه ای در هر نقطه از دنیا برای بازديد كنندگان و مشتريان در خانه يا محل كارشان فراهم خواهد کرد؛ اطلاعات مفيد دیگری از مقاصد و ساير خدمات سایت در اختیار عموم قرار خواهد داد.

  • امکان نمایش، رزرو و خرید بلیط در همان لحظه به همراه دریافت بلیط با لوگو و سربرگ شما
  • امکان ثبت نام کاربران
  • رزرواسیون هتل های داخلی و خارجی
  • گزارش فروش بلیط
  • فهرست تراکنش ها
  • استرداد آنلاین بلیط ها و هتل ها تحت شرایط تعیین شده
  • پنل مدیریت و حسابدار

 

تفاوت بین دو تکنولوژی ( HTML ) و ( XML )

نخستین بار در سال 1996 میلادی کنسرسیوم (WWW) یا ( C3W ) برای انتقال اطلاعات در دنیا، تحت شبکه ای به نام اینترنت به فکر استفاده از تکنولوژی ( HTML ) افتادند. این تکنولوژی دارای ضعف ها و محدودیت هایی همچون مبهم بودن، قابلیت کم و اضافه کردن مزایای مختلف برای رشد توسعه آن و عدم توانایی در توصیف اطلاعات ذخیره شده بود. بنابراین این محدودیت ها برنامه نویسان را بر آن داشت که قابلیت های تکنولوژی ( HTML) را ارتقا داده و یک سری امکانات جدید برای توسعه موقتی ساختار آن تحت CSS ( مخفف   Cascade Style Sheet) ارائه دهند. به تدریج با پیشرفت دانش و تکنولوژی های جدید یک روش جدید به نام ( XML ) جایگزین دو مورد بالا شد که بر اساس استانداردهای مشخص تمام نواقص تکنولوژی های قبلی را برطرف کرده است.

تکنولوژی ( XML )   نوعی زبان نشانه گذاری و حاوی اطلاعات و دیتا در قالب متن و فاقد شکل ظاهری بوده و تنها برای انتقال اطلاعات بین وب سرویس ها و برنامه های مختلف از طریق پروتکل های امن ( HTTP ) به کار گرفته می شود. تکنولوژی ( XML ) از قابلیت هایی نظیر باز بودن ، توسعه پذیری، ساختار قوی، سادگی در امکان برقراری ارتباط، استقلال اطلاعات يا جدا بودن محتوا از ظاهر ، توصیف تنها یک بخش از اطلاعات ورودی بدون توجه به زبان و سیستم عامل های مختلف برخوردار است.

امروزه وایت لیبل یکی از روش های پر طرفدار در بسیاری از شرکت های داخلی و خارجی است.   پیاده سازی وایت لیبل برای فروش و استفاده از محصولات و خدمات موجود در بازار گاهی باعث می شود برخی از شرکت ها یا یک صنف کاری، نام تجاری (آرم) خود را از محصول نهایی حذف، و آن را جایگزین نام تجاری و هویت درخواست شده توسط خریدار کنند؛ به این صورت افراد محصول شرکتی را خریداری می کنند که آرم آن روی محصول درج شده است .وایت لیبل نوعی وبسایت ساده ی طراحی شده است که به عنوان نمایندگی فروش و عرضه خدمات و محصولات به صورت آنلاین در محیط اینترنت شناخته می شود.   این وبسایت تحت یک قالب آماده در قسمت جستجوگر و رزرواسیون سایت مربوطه طراحی شده و خدمات بسیاری را به کاربران عرضه می کند. شرکت های تجاری مختلف با قرار دادن نام تجاری و برند خود در سایت طراحی شده آماده درآمد زایی و فروش بیشتر محصولات هستند و کاربران به راحتی در محیط کار یا خانه تنها از طریق مراجعه به این سایت با نام و نشان مورد نظر، خریدشان را انجام داده و منافع و سود حاصل از این خرید و فروش بین کاربر و شرکت انتخابی تقسیم خواهد شد. همچنین باید بدانیم که پیاده سازی و اجرای این بخش از رزرواسیون نسبت به وب سرویس رزرو هتل قابلیت و کاربرد زیادی نداشته و تنها به منظور رزرو و فروش آنلاین خدمات مورد نظر ایجاد شده است. این کار ضمن حفظ سرمایه، وقت و انرژی کمتری را از کارکنان شرکت خواهد گرفت.

وایت لیبل سایت اینترنتی خدمات گردشگری شامل چیست؟

وایت لیبل تحولی را در عرصه گردشگری ایجاد کرده است.امروزه اکثر آژانس های مسافرتی و شركت هاي رزرواسيون خدمات گردشگري نیاز به نرم افزاری دارند که به وسیله آن بتوانند خدمات آنلاين و فروش لحظه اي هتل ها، پرواز هاي بين المللي و … را در وبسایت خود توسعه دهند. اين صفحه نرم افزاری موجود در سایت تنها   از طریق دريافت مبالغ مشخص شده به صورت ریالی از كارت هاي شتاب و با صدور فوري بلیط یا رسید رزرو، سایت آژانس هاي گردشگري را به سيستم رزرواسيون آنلاین و مجهز با هزینه ای اندک برای عموم تبديل كرده است. از جمله مزایای استفاده از این صفحه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. امکان رزرو و خرید آنلاین بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما با قابلیت مشاهده انواع شرکت ها و قیمت آنها، یا ساعت و تاریخ آن
  2. امکان رزرو آنلاین هتل ها با قابلیت مشاهده اطلاعات آن ها، از جمله مشخصات ،امکانات و قیمت ، انتخاب تعداد اتاق، نوع اتاق و تاریخ اقامت و…
  3. بالا رفتن سوابق و تعداد فروش خدمات و محصولات باعث پایین آمدن قیمت و حجم فروش شما خواهد شد.
  4. انجام خدمات تخصصی با امکان نوشتن بلاگ توسط شما و ارسال پیامک با نام شما

برگرفته از وب سایت شرکت سیتی نت https://citynet.ir/

 

دیدگاهتان را بنویسید