تکنیک های نتیجه محور برای بهینه سازی محتوا وب سایت

اگر به دنبال راه هایی برای بهینه سازی محتوای وب سایت خود برای سئو بوده اید، حتما بارها با این عبارت مواجه شده اید. انتشار محتوای با کیفیت بالا در وب سایت شما بسیار حیاتی است، به خصوص زمانی که در تلاش هستید تا جایگاهی را در جایگاه برتر SERP تضمین کنید. همه از نیل پاتل تا برایان دین در حال توضیح مزایای محتوای با کیفیت بالا و نیاز به بهینه سازی محتوا قبل از انتشار هستند.

هدف کلی پروژه کسب موفقیت در سئو است؟ در پایان شما می خواهید چیزهای بیشتری را که می خواهید ارائه دهید بفروشید.

و مطمئناً برای انجام این کار به محتوای مناسب نیاز خواهید داشت. مصرف کنندگان می خواهند محتوای خوب را در وب سایت شما بخوانند. و زمانی که بتوانید چنین محتوایی را به مصرف کنندگان ارائه دهید، شانس خرید از برند را افزایش می دهد.

محتوای عالی می تواند تغییر گسترده ای در دیدگاه ایجاد کند.

برای اینکه محتوای وب سایت شما برای شما کارساز باشد، باید راه هایی را برای بهینه سازی محتوا به خوبی رعایت کنید. شما باید تمام استراتژی ها را پیاده سازی کنید تا محتوای خود را بسیار موثر کنید.

حتی گوگل به انتشار محتوای باکیفیت در هنگام طراحی یک وب سایت سازگار با گوگل اشاره کرده است . حقیقت این است که اگر وب سایت شما دارای محتوای باکیفیت، جذاب و بهینه سازی شده باشد، حتی نیازی نیست که برای رتبه بالاتر به تبلیغات پولی تکیه کنید.

با این حال، سوال اصلی این است که چگونه باید محتوای وب سایت را بهینه کرد تا بتواند توجه کاربر را در عین رعایت دستورالعمل های گوگل به طور همزمان جلب کند؟ بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها برای یافتن مناسب‌ترین پاسخ برای این سؤال تلاش می‌کنند و به همین دلیل اغلب از استراتژی‌های بهینه‌سازی محتوای غیراخلاقی استفاده می‌کنند که بیش از آنکه مفید باشد، ضرر دارد.

بنابراین، در این وبلاگ، ما تصمیم گرفته‌ایم تا کمی به تکنیک‌های بهینه‌سازی محتوا بپردازیم و راه‌هایی را فهرست کنیم که از طریق آنها می‌توانید محتوای باکیفیت برای وب‌سایت خود تولید کنید.

بهینه سازی محتوا به چه معناست؟

قبل از حرکت بیشتر، اجازه دهید ابتدا نگاهی به بهینه سازی محتوا در واقع بیندازیم؟ اساساً، چند روش سئو وجود دارد که می‌توانید از آنها برای دوست‌داشتن موتور جستجوی محتوای وب‌سایت خود و همچنین جذاب‌سازی برای مخاطبان استفاده کنید.

در حین بهینه سازی محتوا، باید بر روی مخاطبان هدف و همچنین دستورالعمل های موتور جستجو تمرکز کنید. محتوای شما باید آموزنده باشد و برای مخاطب ارزش قائل شود. علاوه بر این، خزیدن وب سایت شما برای درخواست های کاربر خاص برای خزنده ها نیز باید آسان تر باشد. با رعایت قوانین خاصی می توان به این امر دست یافت. بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، بیایید با دستورالعمل های بهینه سازی محتوا شروع کنیم.

چگونه در بهینه سازی محتوا اقدام کنیم؟ اولین کاری که باید انجام دهیم این است که محتوای کاربر پسند ایجاد کنیم.

این بدان معنی است که محتوا باید آموزنده باشد و ارزش ارائه دهد. بیایید مراحل انجام همین کار را مورد بحث قرار دهیم.

مرحله 1: موضوعی را پیدا کنید که خوانندگان شما به آن اهمیت می دهند

مهمترین هدف از نوشتن محتوا، افزایش فروش و انتخاب موضوع مناسب است.

بیایید یک موقعیت را در نظر بگیریم.

شما بهترین مقاله را منتشر می کنید، اما هیچ فروشی ایجاد نمی کند. دلیل این امر چه می تواند باشد؟ کاملاً ممکن است که به اندازه کافی قابل مشاهده نبوده باشد. یا موضوع مقاله مرتبط نبوده یا در خدمت هدف و منافع مخاطب شما نبوده است.

 موضوعی را پیدا کنید که خوانندگان شما به آن اهمیت می دهند

بنابراین مهم ترین نکته انتخاب موضوع مناسب است. این به شما کمک می کند تا در ایجاد محتوای اطلاعاتی نهایی حتی که به مخاطبان شما علاقه مند باشد. علاوه بر این، انجام آن به روش صحیح ضروری است. بنابراین، آنچه شما نیاز دارید یافتن بهترین منابع برای یافتن ایده‌های موضوعی بی‌خطر است.

چه منابعی وجود دارد که می توانید موضوعات مورد علاقه خود را پیدا کنید

  • برای شما بسیار حیاتی است که بهترین پست ها را در Reddit پیدا کنید

Reddit یکی از موتورهای رتبه برتر است که جالب ترین موضوعات را در بخش بالای خود نمایش می دهد. این بدون شک یکی از بهترین راه ها برای یافتن بهترین موضوعات برای مخاطبان هدف است. کارشناسان بازاریابی دیجیتال همچنین می توانند از ابزارهایی مانند Buzsumo یا Ahrefs برای یافتن با ارزش ترین و محبوب ترین موضوعات استفاده کنند. در Reddit، رایج‌ترین کاربران همچنین به شما کمک می‌کنند تا بفهمید مردم چه چیزی را می‌خواهند بدانند، و تمرکز بر روی آن سؤالات به شما کمک می‌کند درباره موضوعی که بعداً باید درباره چه موضوعی بنویسید، بینشی کسب کنید.

برای شما بسیار حیاتی است که بهترین پست ها را در Reddit پیدا کنید

فرض کنید محبوب‌ترین موضوعات را در یک ساب ردیت مشخص می‌دانید، به عنوان مثال، یک subreddit باغبانی . کافی است به منوی بالای صفحه بروید و روی «بالا» کلیک کنید.

حلقه برجسته پست های ویروسی را خواهید یافت. روی «24 ساعت گذشته» کلیک کنید، سپس روی «همه زمان» کلیک کنید.

محبوب ترین پست ها را در این زیر ردیت (رده) به مدت 24 ساعت نمایش می دهد. شما مطمئناً می توانید اینها را انتخاب کنید.

  • از محبوب ترین سوالات در Quora استفاده کنید.

زمانی که اینترنت چیز جدیدی بود، اکثر کاربران برای جستجوی بهترین مشاوره زندگی و حل مشکلات خود به یاهو انزورز مراجعه می کردند.

اما، بزرگ‌ترین مشکلی که با عملکرد پاسخ‌های یاهو پیش آمد، تعداد زیادی اسپمر بود. که منجر به کاهش کیفیت سایت شد و در نهایت منجر به از دست دادن اعتبار سایت به سرعت شد.

Quora را وارد کنید. کارشناسان Quora تأیید شده‌اند و بسیاری از آنها (از جمله افرادی از رئیس‌جمهور سابق اوباما گرفته تا من) تخصص زیادی در دنیای واقعی دارند.

امروزه Quora یکی از بسترهای ضروری است که بینش درستی را در مورد سؤالات ارائه می دهد. این اجازه می دهد تا ایده مقاله Quora را در دسته های مختلف پیدا کنید. به عنوان مثال، می توانید از تغذیه سالم استفاده کنید . به این ترتیب Quora به شما کمک می کند تا از محبوب ترین سوالاتی که مردم می پرسند مطلع شوید.

از محبوب ترین سوالات در Quora استفاده کنید.

میدونی چیه!؟ از دانستن سوالات بزرگی که می خواهید به آنها پاسخ دهید، هیجان زده خواهید شد.

  • از الکسا برای یافتن عبارات جستجوی محبوب استفاده کنید.

برای بهبود فروش از طریق ترافیک موتورهای جستجو، باید موضوعات مورد نظر مردم را درک کنید.

ثابت می کند که اگر از ابزاری مانند الکسا استفاده کنید مفید است . با وارد کردن URL رقیب شروع کنید.

برای مثال، اگر می‌خواهید غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌های Mouth Foods را پیدا کنید، می‌توانید از آنها برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید. روی Find کلیک کنید.

از الکسا برای یافتن عبارات جستجوی محبوب استفاده کنید.

به صفحه تجزیه و تحلیل الکسا بروید، به پایین بروید تا کلمات کلیدی برتر را در موتورهای جستجو پیدا کنید.

به طور معمول، دو کلمه کلیدی اول شامل نام تجاری می شود، اما شما همچنین موضوعات بسیار خوبی را خواهید دید که مردم به دنبال آن هستند.

  • کلمات کلیدی برتر

مثال بالا به شما نشان می دهد که ……. شامل موضوعات محبوب هستند.

فرض کنید مقاله ای در مورد ….. به این ترتیب می‌توانید ایده‌های محتوای عالی را برای رتبه‌بندی خوب در گوگل به دست آورید.

کلمات کلیدی برتر
  • موضوعات پست محبوب را با Buzzsumo کشف کنید

Buzzsumo بهترین ابزار برای یافتن محبوب ترین موضوعات برای افزایش ترافیک اجتماعی شما است.

این بهترین ابزار برای بررسی مقالاتی است که در بسترهای اجتماعی مختلف عملکرد عالی داشته اند.

برای مثال، اگر «محصولات ارگانیک» را جستجو کنیم، این مقالات توجه مردم را به خود جلب می کند.

موضوعات پست محبوب را با Buzzsumo کشف کنید

برخی از مقالات مد روز در این دسته شامل یک زمین غول پیکر است که توسط Costco استفاده می شود. چرا محصولات ارگانیک ممکن است آمریکا را سالم تر کند.

جستجوها

با استفاده از یکی از این موضوعات یا ترکیبی از این موضوعات، می توانید مقاله بعدی خود را ایجاد کنید.

از طریق ایمیل از مشکلات مخاطبان خود مطلع شوید

اگر لیست ایمیل خود را دارید، باید از آن استفاده کنید. گذاشتن یک سوال در صندوق ورودی آنها موضوع بعدی را برای نوشتن در اختیار شما قرار می دهد.

این با الهام از تکنیک محرک‌های اجتماعی درک هالپرن است ، با کیفیت بالا که به موجب آن شما یک ایمیل برای مشترک جدید خود ارسال می‌کنید و در مورد بزرگترین مشکلات آنها می‌پرسید.

ماشه

این به شما کمک می کند تا بازخورد شخصی دریافت کنید و در مورد مشکلات مشتری دقیقاً از آنها بشنوید.

یادگیری در مورد مشکلات رایج به شما کمک می کند مقاله ای متقاعد کننده ایجاد کنید که بهترین راه حل ها و پاسخ ها را ارائه می دهد. همچنین به شما کمک می کند تا مبارزه خود را در یک حرکت مرتب کنید.

مرحله 2: ایجاد یک شاهکار

شما باید محتوایی با کیفیت بالا ایجاد کنید که بفروشد. این بدان معناست که شما به هیچ چیز متوسطی نیاز ندارید. شما باید چیزی بسیار جذاب و محتوایی ایجاد کنید که مردم بخواهند به اشتراک بگذارند.

یک پست وبلاگ قانع‌کننده بنویسید که محتوای مفیدی با دامنه وسیع و جزئیات دارد تا فروش بیشتری نسبت به آنچه فکر می‌کنید ایجاد کند.

در اینجا چند مرحله وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که محتوایی که ایجاد می کنید تأثیر درستی بر روی خوانندگان می گذارد.

KPI هایی که می خواهید بهبود ببخشید چیست؟

قبل از شروع به نوشتن محتوای خود، باید زمانی را صرف تصمیم گیری دقیق برای هدف خود در آن مقاله خاص کنید.

شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که با صدای کلی برند و استراتژی محتوا مطابقت دارد. مهمتر از همه، شما می خواهید مطمئن شوید که مهم ترین شاخص های عملکرد کلیدی را بررسی می کنید.

KPI ها در هر کمپین بازاریابی محتوا اهمیت زیادی دارند. ABCs بازاریابی محتوا توضیح می دهد که چرا لازم است قبل از شروع یک کمپین بازاریابی محتوا، KPI ها را تعریف کنید.

نادیده گرفتن این فقط منجر به ناامیدی و دلسردی می شود.

یک تیتر عالی و تاثیرگذار

یکی از راه‌های بسیار مؤثر برای سوق دادن مردم به محتوای شما، داشتن تیتری است که همه نوع خوانندگان را درگیر می‌کند.

تحقیقات نشان می دهد که 80 درصد از مردم تیتر را می خوانند و تنها 20 درصد مقاله را می خوانند. بنابراین، می توانید اهمیت تیتر را بسنجید.

علاوه بر این، محتوای با عنوان قوی، بازدیدهای صفحه شما را بسیار بهبود می بخشد. به عنوان مثال، در برخی موارد تا 500 درصد.

عنوان بخش مرکزی محتوای شما است که می تواند آن را به خوبی تقویت کند.

محتوای شما نیاز به یک معرفی عالی دارد.

مقدمه مقاله ای را که در حال ایجاد آن هستید تعریف می کند. خوانندگان را جذب می کند و آنها را برای ادامه خواندن الهام می بخشد.

اگر در مقدمه خود کنجکاوی ایجاد کنید و یک تریلر از آنچه در پیش است ارائه دهید، خوانندگان شما را به آنچه در آینده است علاقه مند می کند.

یک مقدمه جالب خوانندگان را تشویق می کند تا در مقاله کامل شرکت کنند. این مقاله را در وبلاگ The Acorns Grow در مورد نحوه پس انداز و رهایی از بدهی بررسی کنید.

بهترین نکته برای نوشتن مقدمه

مقدمه باید قول دهد که چه چیزی در راه است، اما چیزهای زیادی در مورد آن فاش نکند. به این ترتیب، خوانندگان را درگیر می کند و مایل به خواندن بقیه مطالب شما هستند.

کار بعدی تولید محتوای کاربردی و عمیق است

هیچ کس نمی خواهد یک پست وبلاگ 500 کلمه ای در مورد یک موضوع را بخواند. که بسیار رایج و بی فایده است. جای تعجب نیست که به طور کامل نادیده گرفته شده است.

برای افزایش ترافیک و فروش، باید روی نوشتن محتوای تاثیرگذار و با جزئیات تمرکز کنید.

از مطالب جدید متنوعی بگنجانید تا محتوای شما به یک قطعه روشنگر تبدیل شود که به طور انحصاری موضوع را پوشش می دهد.

هر مقاله تأثیرگذار باید 1500 کلمه یا بیشتر داشته باشد.

مطالب طولانی

علاوه بر جذابیت بیشتر و فروش بیشتر، نتایج موتور جستجوی شما را نیز افزایش می دهد زیرا گوگل محتوای طولانی را ترجیح می دهد.

به طور کامل تحقیق کنید

نوشتن یک نظر طولانی کافی نیست، اما شما همچنین باید در اطلاعاتی که نوشته اید کامل باشد.

فقط دو راه برای تبدیل قطعه به بهتر وجود دارد. یکی این است که آن را برای نظر خود بشناسید و دیگری تحقیقات زیادی در زمینه کشاورزی آن انجام دهید.

شما باید تحقیقات زیادی در مورد موضوع انجام دهید و اطلاعات مربوطه را در آن قرار دهید.

بنابراین، شما باید محتوای داده محور تولید کنید که نتایج برتر را به شما ارائه دهد.

وبلاگ Think with Google از داده‌های Google استفاده می‌کند تا بینش‌های جذابی را در مورد آنچه مردم و گرایش‌های با ارزش و رایج جامعه مورد علاقه مردم است نشان دهد.

با این حال، لازم نیست که یک شرکت فناوری بزرگ باشید تا توپ را به دست آورید.

استفاده از این داده ها به صورت آنلاین به شما کمک می کند تا محتوای بهتری برای موضوع خود ایجاد کنید. گاهی اوقات، ممکن است از داده های داخلی اختصاصی یا مطالعات موردی نیز برای افزودن محتوای ارزشمند به مقاله خود استفاده کنید.

مهمترین چیز این است که برای ادعاهای خود مدرکی جمع آوری نکنید و در عین حال نظرات ناآگاهانه ای را ایجاد نکنید.

تصاویر زیادی داشته باشید

اگر خوانندگان بتوانند محتوایی را بیشتر از متن پیدا کنند، می توانند بیشترین مشارکت را داشته باشند.

مشخص شده است که محتوای دارای تصاویر 70 درصد بیشتر از محتوای بدون تصویر بازدید می کند. ( نویسندگان اکسپرس )

محتوای بصری

شما باید محتوایی بنویسید که مردم دوست دارند به طور کامل بخوانند و افزودن تصاویر به فروش بیشتر شما کمک می کند.

علاوه بر این، شامل تعداد زیادی تصاویر جذاب، افراد را تشویق می‌کند تا آنچه را که می‌خواهید بگویید بخوانند. بنابراین، بهترین کار را برای آنها دارد.

دارای ویدئوهای جذاب

ویدئوها راه بسیار خوبی برای جذب خوانندگانی هستند که به دنبال محتوا هستند. بهترین بخش این است که شما نیازی به خرید یک استودیو محلی یا سرمایه گذاری در تجهیزات گران قیمت ندارید.

وجود ویدیوهای کوچک از محتوا، ممکن است زودتر با استفاده از رسانه‌های مختلف منتشر کنید، به شما کمک می‌کند تأثیر درستی در بین خوانندگان داشته باشید و آنها را وادار به خرید کنید.

شما می توانید با درگیر نگه داشتن بازدیدکنندگان با استفاده از ویدیوهای ویژه، کار بسیار خوبی انجام دهید.

مرحله 3: اجرای بهترین روش های سئو

هنگامی که محتوای سئو را می نویسید که در آینده کار بسیار خوبی انجام می دهد، باید 100% خود را در آن قرار دهید.

سعی کنید پستی بنویسید که در 10 پست برتر گوگل قرار بگیرد . چگونه انجامش بدهیم؟ خوب، شما باید بهترین روش ها را برای به دست آوردن بهترین نتایج موتور جستجو اجرا کنید.

مشخص شده است که 72 درصد از بازاریابان در سراسر جهان بر این باورند که سئوی موفق ارتباط عمیقی با تولید محتوا دارد.

بازار یابی

خوشبختانه، اگر بدانید چه کاری انجام می دهید، به دست آوردن نتایج عالی از محتوای خود در موتورهای جستجو کار دشواری نیست.

این استراتژی ها باعث می شود که قطعات شما رتبه خوبی داشته باشند و تا سال ها پس از انتشار، فروش خود را حفظ کنند.

مرحله 4 روی کلمات کلیدی Long-Tail K تمرکز کنید

چندین کلمه کلیدی وجود دارد که می توانید برای استراتژی سئوی محتوای خود استفاده کنید. اما با استفاده از کلمات کلیدی دم بلند می توانید موفقیت بزرگی کسب کنید.

استفاده از کلمات کلیدی بسیار طولانی و مرتبط به شما کمک می کند تا محبوبیت زیادی کسب کنید.

شما می توانید بهترین نتایج را با تمرکز بر روی کلیدواژه های طولانی پیدا کنید، زیرا آنها نرخ تبدیل بالاتری دارند و فروش بسیار بهتری نسبت به کلمات کلیدی اصلی دارند.

همیشه کلمات کلیدی مرتبط را با Ahrefs تجزیه و تحلیل کنید

از Keyword Planner برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی برای هدف قرار دادن پست خود استفاده کنید. ابتدا نیاز به انجام تحقیقات دارید.

اما، Ahrefs می تواند نتایج بهتری را برای تحقیق در مقایسه با سایر ابزارها به شما بدهد. اگرچه این یک ابزار رایگان نیست، اما می توانید برای آزمایش رایگان آن ثبت نام کنید، که برای شروع کافی است.

با تایپ کلمه کلیدی عمومی در کاوشگر کلمات کلیدی و سپس زدن دکمه جستجو می توانید به راحتی کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنید.

کلمات کلیدی را با همان عبارات انتخاب کنید و سپس روی “مشاهده گزارش کامل” کلیک کنید.

همچنین، به دنبال کلمات کلیدی با عبارات جستجوی متعدد باشید. این استراتژی بهترین کلمات کلیدی دم بلند را برای مقاله شما به شما می دهد.

کلمات کلیدی دم دراز

همچنین ممکن است بخواهید از کلمه کلیدی دم بلند در قطعه یا عنوان آن چند بار در سراسر آن استفاده کنید.

همچنین، عبارات کلیدی را در مقدمه قرار دهید.

اطمینان حاصل کنید که موتور جستجو می تواند آنچه را که محتوای شما می گوید دریافت کند. کلمه کلیدی را چند بار در مقاله وارد کنید.

با این حال، داشتن عبارات کلیدی دیگر در مقاله به طور مستقیم با موضوع، ایده خوبی خواهد بود.

همیشه انواع عبارات مرتبط را در محتوای خود بگنجانید تا حداکثر نتایج سئو را به دست آورید.

اثبات اجتماعی

همیشه به محصولی که می خواهید در محتوای خود برجسته کنید مراجعه کنید. مردم دوست ندارند به تحسین یک بازاریاب برای محصول خود اعتماد کنند. بنابراین لازم است نظرات دیگران را در محتوای خود بگنجانید تا فروش بیشتری داشته باشید. این یک ایده عالی از گنجاندن اثبات اجتماعی برای نشان دادن اینکه محصول شما طرفداران زیادی دارد به جامعه می دهد.

نویسندگان با تامین کنندگان وبلاگ Whole Foods Whole Story مصاحبه کردند تا از داستان ها برای ایجاد برند Whole Foods استفاده کنند.

اثبات اجتماعی

گنجاندن نقل قول های مشتری موفق یا مطالعات موردی در مقاله شما مفیدتر خواهد بود.

با لحن دلنشین بنویس

محتوا اگر سرگرم کننده و دوستانه باشد می تواند نتایج عالی بدهد. توضیحات را با طعم برندی که می خواهید نمایندگی کنید بنویسید.

از کلمات دلچسب، سرگرم کننده و تازه تر استفاده کنید و آن را اینقدر رسمی و مورد تایید هیئت مدیره جلوه ندهید. فقط محتوای سرگرم کننده می تواند باعث فروش بیشتر شود.

یک فوریت برای افزایش فروش نشان دهید

برای هر نوع محتوایی نیازی به اضافه کردن فوریت ندارید. اما، اگر می‌خواهید محصولات بیشتری بفروشید یا می‌خواهید به آکوردهای اضطراری متوسل شوید، نوشتن حساس به زمان می‌تواند به شما کمک کند.

معرفی یک فوریت ظریف راه درستی برای افزایش فروش بدون گفتن مستقیم آن است.

محصول شما چقدر موفق است

انجام تحقیقات کامل با ارائه نمودارها و داده ها دوباره مفید خواهد بود.

اما، گاهی اوقات، بهترین راه برای به تصویر کشیدن ادعاهای بازاریابی، نشان دادن عمل با جزئیات است.

نتایج

هنگامی که از مطالعات موردی و روش های مشابه برای اثبات محتوای خود استفاده می کنید، محتوای نوشته شده نشان می دهد که چگونه محصول شما گزینه مناسب و بسیار کاربردی برای خریداران است.

اقتدار

ممکن است شرکت شما دارای یک نام تجاری عالی باشد، اما اگر اعتبار بیشتری به آن اضافه کنید، مانند گنجاندن نقل قول های صنعت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع از آنچه در حال حاضر می دانید، کمک خواهد کرد.

اگر از نام افرادی که از آنها نقل قول می کنید استفاده کنید یا با آنها مصاحبه فردی انجام دهید، تأثیر بیشتری می گذارد.

از قدرت متقابل استفاده کنید

قانون عمل متقابل برخی از قابل اعتمادترین و قوی ترین راه ها را برای متقاعد کردن شخص به اقدام ارائه می دهد.

دیده می شود که اگر او ابتدا به شما لطفی کند، به احتمال زیاد به کسی لطفی می کنید. ما در تمام لحظات زندگی خود به این نیاز داریم.

به همین دلیل است که می خواهید مغازه ای که در دهه گذشته از آن خرید کرده اید با شما خوب رفتار کند.

در مورد کپی شما هم همینطور. اگر چیزهایی را به صورت رایگان ارائه دهید، باعث می شود خوانندگان کمی به شما احساس بدهی کنند.

در وبلاگ Evernote ، نویسندگان قالب های رایگانی را برای استفاده خوانندگان ارائه می دهند.

فقط همین لطف کوچک، خوانندگان را به تجارت با شرکت شما سوق می دهد.

شما می توانید همان اثری را که قالب ها و بارگیری های رایگان ارائه می دهید انجام دهید. اگرچه شما در ازای آن چیزی نمی خواهید، اما به نفع شما خواهد بود.

صدای برند معتبر

هر برندی صدایی متمایز دارد و استفاده از آن صدا به جای نادیده گرفتن آن مفید است.

اگر می‌خواهید تأثیر بهتری بگذارید، مهم‌ترین چیز این است که بدانید شرکت شما چه می‌خواهد. در صورت امکان از کارمندان واقعی استفاده کنید.

وبلاگ Starbucks 1912 Pike را بررسی کنید که در مورد کارمندان خود و مسائلی که می خواهند در نظر بگیرند صحبت می کند.

مرحله 5: با یک فراخوان برای اقدام پایان دهید

بهینه سازی محتوا در مورد صیقل دادن و ارائه محتوایی است که برای آن زحمت کشیده اید.

با این حال، نمی‌توانید خواننده را از قدم بعدی که می‌خواهد بردارد بی‌خبر بگذارید. هدف نهایی از نوشتن یک محتوا، فروش است. بنابراین، در آخر، ضروری است که از خوانندگان خود بخواهید که خرید کنند.

اما، برای انجام آن عجله نکنید.

مطمئناً باید در پایان محتوا بفروشید زیرا ممکن است هر بار کار نکند. چندین مشتری قبل از جدا شدن از پول خود، باید چند بار در مورد برند شما بدانند.

بازاریابی محتوا همه چیز در مورد ایجاد بهترین روابط و ایجاد یک تصویر عالی از برند است. محتوایی که می فروشد ممکن است همیشه منجر به فروش مستقیم نشود. همچنین می تواند به برندسازی کمک کند.

اساسی ترین و ساده ترین هدف محتوا، تأثیرگذاری بر روی دید خوانندگان از برند شما است.

برای افزایش فروش در بلندمدت، لازم است فراخوان‌های متقاعدکننده‌ای برای اقدام ایجاد شود.

وبلاگ Rue Now مثال کاملی از این که چگونه محتوای عالی همراه با CTAهای قانع کننده می تواند ترکیبی عالی برای اقدام کاربران باشد را ارائه می دهد.

چگونه محتوای وب سایت را بهینه کنیم؟

چگونه محتوای وب سایت را بهینه کنیم؟

شایان ذکر است که دسته بندی های مختلفی از محتوا وجود دارد که می توانید در وب سایت خود منتشر کنید. متداول ترین دسته بندی محتوا متن، تصویر و ویدئو است. برخی از وب سایت ها حتی دارای اینفوگرافیک نیز هستند. بنابراین، مهم است که با استراتژی های بهینه سازی مناسب برای بهینه سازی هر نوع محتوا آشنا شوید.

  • بهینه سازی متن

متن ابتدایی ترین شکل محتوایی است که هم کاربران و هم موتورهای جستجو می توانند آن را درک کنند. به همین دلیل است که همیشه توصیه می‌شود وب‌سایت خود را با متن باکیفیت انباشته کنید. با این حال، هنگام خزیدن متن، گوگل به دنبال عوامل مختلفی می‌گردد تا بفهمد آیا وب‌سایت شما برای درخواست‌های کاربر خاص مناسب است یا خیر. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • عنوان صفحه:

عنوان صفحه اولین چیزی است که کاربر در مورد وب سایت شما متوجه می شود. این به مشتریان و موتور جستجو در مورد اینکه صفحه وب شما در مورد چیست اشاره می کند. بنابراین، ایجاد جذاب ترین عنوان صفحه که پتانسیل جذب مخاطبان هدف شما را داشته باشد بسیار مهم است. برای نوشتن بهترین عناوین صفحه، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

  • طول عنوان را بین 50 تا 70 کاراکتر نگه دارید.

سعی کنید عنوانی آموزنده بنویسید که به مشتری در مورد انتظارات از صفحه وب اشاره کند.

کلمات کلیدی را دقیقاً به عنوان خود اضافه کنید. با این حال، مطمئن شوید که از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید زیرا می تواند به رتبه بندی موتور جستجوی شما آسیب جدی وارد کند.

کلماتی مانند بهترین، برترین و بدون محدودیت را اضافه کنید. همچنین می‌توانید عنوان خود را مانند یک سؤال شکل دهید تا جذاب‌تر شود. بسیاری از افراد از کلماتی مانند How, What, Why و غیره در عنوان های خود برای افزایش نرخ تبدیل استفاده می کنند.

عنوان صفحه را بنویسید که وب سایت شما را از رقبای شما متمایز کند. یک سایت کپی نباشید و سعی کنید عناوین منحصر به فرد بنویسید.

البته، اینها تنها چند دستورالعمل است که می تواند عنوان صفحه بیشتر را کمی بهتر کند. توصیه می کنیم از خلاقیت خود برای دستیابی به عنوان صفحه بسیار جذاب استفاده کنید. بیایید به برخی از مثال‌ها اشاره کنیم تا بفهمیم چگونه می‌توان در عناوین صفحه خلاقیت به خرج داد.

عنوان صفحه نیل پاتل

همانطور که می بینید نیل عنوان جذابی نوشته است که کاربر را وادار می کند روی لینک کلیک کند. او همچنین نام تجاری خود (یعنی نیل پاتل) را در خود عنوان ذکر کرده است. شما نیز می توانید این کار را انجام دهید، اما مطمئن شوید که نام برند را در آخرین توضیحات ذکر کنید.

نوشتن نام برند در ابتدا می تواند به رتبه بندی موتورهای جستجو آسیب برساند و بنابراین باید از آن اجتناب کرد. با توجه به بهترین روش های سئو، توصیه می شود در ابتدا کلمه کلیدی مورد نظر خود را اضافه کنید .

در اینجا یک مثال دیگر از Backlinko است

عنوان backlinko

با توجه به اقدامات خوب سئو، توضیحات متا شما باید بین 150-170 کاراکتر باشد. شما می خواهید گزینه توصیف افراد را تا حد امکان توصیفی نگه دارید در حالی که دقیقاً کلمه کلیدی مورد نظر خود را در جایی بین پاشید.

فرض کنید توضیحات متا را وارد نمی کنید یا توضیحات شما دستورالعمل های توصیه شده را رعایت نمی کند. در این صورت، گوگل به طور خودکار توضیحاتی را از صفحه وب انتخاب می کند که شما اصلاً نمی خواهید. همیشه مطمئن شوید که یک توضیح منحصر به فرد برای هر صفحه وب به صورت دستی وارد کنید.

در اینجا چند نکته برای نوشتن توضیحات متا کامل وجود دارد.

طول توضیحات را بین 150 تا 170 کاراکتر نگه دارید. گوگل به طور خودکار توضیحات طولانی را کوتاه می کند، که ممکن است در مورد صفحه وب به مشتری نگوید.

توضیحات را با کلمات کلیدی پر نکنید. گوگل آنقدر باهوش است که بین یک گزارش طبیعی و حاوی کلمات کلیدی تفاوت قائل شود. بنابراین، مطمئن شوید که کلمات کلیدی را به طور طبیعی قرار دهید.

هر وب سایت در وب سایت شما باید یک متا توضیحات منحصر به فرد داشته باشد. توضیحات کپی شده می تواند منجر به تکرار محتوا شود.

بیایید نگاهی به توضیحات عالی و متا بیاندازیم.

  • ریچ اسنیپت

اکنون، محتوای واقعی وب سایت می آید. البته وب سایت شما باید دارای محتوای باکیفیت و آموزنده باشد. اما، بهینه سازی محتوا با قالب بندی درست آن نیز مهم است. منظور از قالب بندی، افزودن تگ های عنوان مناسب، نوشتن پاراگراف های کوتاه، افزودن لینک های داخلی و غیره است.

شما نمی توانید از کاربر انتظار داشته باشید که یک پست وبلاگ 2000 کلمه ای را بخواند، اگر قالب مناسبی نداشته باشد. درک محتوا هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو دشوار می شود. بنابراین، مطمئن شوید که محتوا را بهینه کنید تا درک آن برای همه آسان تر باشد.

در اینجا نحوه بهینه سازی محتوای وب سایت آورده شده است.

  • به هر صفحه وب تگ های H1 جداگانه اضافه کنید. تگ H1 شامل عنوان صفحه وب است و هر صفحه وب می تواند تنها یک تگ H1 داشته باشد. اخیر جان مولر میگه محدودیتی ندارد
  • عنوان های فرعی را در تگ های اختصاصی H2 و H3 درج کنید. اساساً، شما باید یک نظم سلسله مراتبی را در حین اضافه کردن سرفصل ها و زیرعنوان ها به صفحات وب خود حفظ کنید.
  • پاراگراف های طولانی به خوانایی محتوا آسیب می زند. سعی کنید پاراگراف های مختصر و آموزنده بنویسید.
  • همیشه توصیه می‌شود که نقاط لیست را به پست‌های خود اضافه کنید، زیرا آنها وب‌سایت شما را جذاب‌تر می‌کنند.
  • اگر در حال انتشار وبلاگ هستید، همیشه مطمئن شوید که کلمه کلیدی مورد نظر را در 100 کلمه اول وارد کنید. علاوه بر این، هر پست وبلاگ باید یک نتیجه گیری نیز داشته باشد.

بهینه سازی تصاویر

تصاویر بخش جدایی ناپذیر هر وب سایتی هستند، به خصوص زمانی که می خواهید ترافیک ارگانیک را جذب کنید. انتشار تصاویر خوانایی محتوا را بهبود می بخشد و صفحات وب شما را جذاب تر می کند.

با این حال، اگر تصاویر در وب سایت شما بهینه نشده باشند، رتبه بندی موتورهای جستجوگر شما به شدت کاهش می یابد. موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را بخوانند. بنابراین، آنها از سیگنال های دیگری برای درک اینکه یک تصویر خاص در مورد چیست استفاده می کنند.

  • دو عامل اصلی بهینه سازی تصویر عبارتند از عنوان تصویر و متن جایگزین تصویر.

عنوان تصویر

هر تصویر باید یک عنوان معنی دار داشته باشد. به عنوان مثال، اگر در حال آپلود یک عکس گربه هستید، بهتر است آن را به عنوان “White-Cat.jpg” نامگذاری کنید تا “IMG001.jpg”. در حالی که می توانید کلمه کلیدی مورد نظر را به عنوان تصویر اضافه کنید، درج غیر ضروری کلمه کلیدی یک عمل بد SEO است.

متن جایگزین

متن جایگزین متنی است که صفحه خوان ها برای خواندن یک تصویر از آن استفاده می کنند. همچنین در صورت عدم لود شدن تصویر در محل نمایش داده می شود. بنابراین، اضافه کردن یک متن جایگزین توصیفی به هر تصویر مهم است. می توانید کلمه کلیدی مورد نظر خود را در متن جایگزین وارد کنید.

هنگام آپلود تصاویر در وب سایت خود، مطمئن شوید که اندازه تصویر را فشرده کنید. فایل های تصویری بزرگ می توانند سرعت بارگذاری وب سایت را افزایش دهند که در نهایت به عملکرد کلی وب سایت آسیب می رساند. بنابراین کاهش حجم فایل تصویری بسیار مهم است تا به هیچ وجه بر سرعت بارگذاری تاثیری نداشته باشد.

بهینه سازی ویدیو

مانند تصاویر، ویدئوها می توانند راه بسیار خوبی برای جذب مخاطبان بالقوه شما باشند. با این حال، بهینه سازی فیلم ها نیز مهم است. وقتی صحبت از فیلم ها می شود، نمی توانید اندازه فایل را کاهش دهید یا متن جایگزین را به آنها اضافه کنید. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که ویدیوها را کوتاه و آموزنده نگه دارید.

برای مثال، اگر ویدیویی را برای نشان دادن آموزش نصب یک محصول خاص آپلود می‌کنید، باید طول ویدیو را تا حد امکان کوتاه نگه دارید. ویدیوهای طولانی نه تنها وب سایت شما را کند می کنند، بلکه گاهی اوقات خسته کننده می شوند.

همه وقت و حوصله تماشای یک ویدیوی یک ساعته را ندارند. بنابراین، سعی کنید فقط ویدیوهای کوتاه بارگذاری کنید. بهترین روش این است که از یک پلتفرم استریم مانند یوتیوب برای انتشار ویدیوها در وب سایت خود استفاده کنید. هنگامی که ویدیو را در یوتیوب منتشر کردید، می توانید به راحتی آنها را در کد منبع خود جاسازی کنید. این به سرعت وب سایت شما آسیب نمی رساند.

با این حال، هنگام انتشار ویدیوها در یوتیوب، مطمئن شوید که عناوین جذاب، توضیحات آموزنده و کلمات کلیدی هدف را اضافه کنید.

دستورالعمل های اضافی بهینه سازی محتوا

جدای از دستورالعمل های ذکر شده در بالا، چند دستورالعمل اضافی وجود دارد که باید هنگام انتشار محتوا در وب سایت خود به آنها توجه کنید. برخی از این دستورالعمل ها عبارتند از.

  • از محتوای تکراری خودداری کنید

اگر فکر می کنید با انتشار محتوای تکراری می توانید گوگل را فریب دهید، در اشتباهید. گوگل آنقدر باهوش است که بفهمد کدام محتوا اصلی است و کدام یک به سادگی از جای دیگری در اینترنت کپی شده است. بنابراین، گول زدن گوگل اصلا اینطور نیست.

حقیقت این است که محتوای تکراری از بسیاری جهات به وب سایت شما آسیب می زند. محتوای کپی شده اعتبار وب سایت را کاهش می دهد و می تواند بسیاری از مشتریان بالقوه شما را از دست بدهد. حتی می تواند باعث شود گوگل وب سایت شما را جریمه کند، که شما به هیچ قیمتی نمی خواهید. بنابراین، حتما محتوای اصلی، آموزنده و با کیفیت را در وب سایت خود منتشر کنید.

از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید

همانطور که قبلا ذکر کردیم، پر کردن کلمات کلیدی یک عمل سئو بد است و یک تهدید بزرگ برای وب سایت شما به شمار می رود. زمانی بود که می‌توانستید انتظار داشته باشید که فقط با پر کردن وبلاگ‌های خود با کلمات کلیدی هدف، رتبه بالاتری کسب کنید. با این حال، طبق سناریوی فعلی، پر کردن کلمات کلیدی چیزی جز یک عمل سئو غیراخلاقی نیست. یک جریان طبیعی را در سراسر صفحه وب حفظ کنید و در صورت لزوم کلمات کلیدی را وارد کنید.

کلمات پایانی

بهینه سازی محتوای وب سایت بسیار مهم است. تکنیک های ذکر شده در بالا به شما کمک می کند محتوایی را منتشر کنید که مخاطب هدف شما را جذب کند و همچنین به موتور جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را بخزد. با این حال، اگر با تاکتیک‌های انتشار محتوا آشنایی ندارید، باید از seoword کمک بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید