نقش مدیر محصول دیجیتال در طراحی محصول

با رشد پرسرعت تکنولوژی دنیای محصولات دیجیتال به صورت شگفتانگیزی تغییر کرده است. خواستههای جدید کاربران و تمایل بیشتر و روزافزون آنها به لذت بردن از تکنولوژی و خدمات آن از یکسو و رقابت بینظیر ارائهدهندگان محصولات و خدمات دیجیتال از سوی دیگر، در کنار بزرگتر شدن روزانه بازار تکنولوژی؛ سبب شده است تا نقشها، وظایف و شغلهای جدیدی به وجود بیاید. شغلهایی که چه بسا در دهه گذشته وجود نداشتند.
از جمله نقشهای جذاب، کلیدی و البته بسیار حساس و پرمسئولیت شرکتهایی که کالا و خدمات دیجیتال ارائه میدهند یا برای ارائه محصولات فیزیکی خود نیازمند امکانات دیجیتالاند، مدیریت محصول دیجیتال (Digital Product Manager) است. این نقش به خصوص با روی کار آمدن مفاهیم و تخصصهایی همچون طراحی تجربه و تعامل کاربر (UX / UI)، هر روز در میان صاحبان مشاغل و همچنین افرادی که به این حوزه علاقمندند نگاههای بیشتری را به سمت خود جلب میکند.
در این محتوا دربارهی مدیر محصول دیجیتال، نقش و وظایفش در فرآیند طراحی محصول مفصل بحث شده است.
چرا طراحی محصول دیجیتال مهم است؟ «طراحی محصول و ساختن جهانی بهتر» را بخوانید ت..