هوش مصنوعی چه تاثیری بر یوایکس رایتینگ می‌گذارد؟

اگر اخبار این چند وقت اخیر را دنبال کرده باشید، حتما درباره‌ی ChatGPT چیزهایی به گوشتان خورده است. آن چت بات می‌تواند درست مانند یک انسان با شما حرف بزند و به سوالاتتان جواب بدهد. حتی می‌تواند یک مقاله دانشگاهی یا یک محتوا برای بلاگ سایت یا یک پست لینکدین بنویسد. کافی است یک سوال از آن بپرسید.
هوش مصنوعی چند وقتی می‌شود که در صنایع و حوزه‌های مختلف وارد شده و بعضی کارها و فرآیند‌ها را خودکار کرده است. ظاهرا یکی از آن کارها که قرار است ربات‌ها (هوش مصنوعی) برای کسب‌وکارهای دیجیتال انجام دهند، نوشتن است. فقط کافی است تولید محتوا با هوش مصنوعی را جستجو کنید تا تعداد زیادی ابزار ساخته‌شده با AI پیدا کنید که می‌تواند برای کارشناسان محتوا و دیجیتال مارکترها محتوا تولید کند.
یوایکس رایتینگ (تجربه‌ نویسی) چطور؟ آیا هوش مصنوعی قادر است به‌‌جای یو ایکس رایتر میکروکپی‌ها را هم برای محصول دیجیتال بنویسد؟
در این محتوا به این سوال پاسخ داده شده است.
هوش مصنوعی و یوایکس رایتینگ قبل از پاسخ‌دادن به پرسش اصلی، لازم است کمی درباره‌ی اهمیت یو ایکس رایتینگ در طراحی محصول دیجیتال صحبت کنم و بگویم ت..

هوش مصنوعی چه تاثیری بر یوایکس رایتینگ می‌گذارد؟ ادامه مطلب

تولید محتوا به سبک هوش مصنوعی 

حتما درباره تولید محتوا با هوش مصنوعی شنیده‌اید. تولید محتوای مناسب برای کسب‌وکار و برند همیشه یک چالش بزرگ است. فرقی نمی‌کند که کسب‌وکار شخصی باشد یا کسب‌وکاری بزرگ که تیم بازاریابی و مارکتینگ دارد. از تولید محتوای سوشال مدیا گرفته تا محتوای تبلیغاتی و حتی محتوای سئو شده و محتوای متنی بلاگ، دیجیتال مارکتینگ همیشه نیازمند محتواست. هر چه بیشتر، بهتر.
شاید امکان یا ورود ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی برای نویسندگانی که تولید محتوا منبع درآمدشان است، خیلی خوشحال‌کننده نباشد. اما حقیقت این است که استفاده از ابزار تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی، راهی برای بهبود فرآیند تولید محتوای باکیفیت است، نه جایگزینی برای تولیدکنندگان محتوا.
ابزارهای تولید محتوا مبتنی بر هوش مصنوعی جای نویسندگان واقعی را نمی‌گیرند. اما به تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کنند که در زمان صرفه‌جویی و از مهارت‌های خود در جاهای مهم‌تری استفاده کنند.
Christina Newberry – نویسنده و تولیدکننده محتوا
مزایای استفاده از ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی مهم‌ترین کمکی که ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی به روند تولید محتوا می‌..

تولید محتوا به سبک هوش مصنوعی  ادامه مطلب

دستگاه اینورتر در چه مواردی کاربرد فراوان دارد؟

در واقع این دستگاه دارای نام‌های مختلفی در حیطه‌های مختلف همچون درایو، کنترل دور موتور، درایو فرکانس متغیر و VFD می‌باشد. دستگاه‌های بسیار زیادی وجود دارند که وظیفه کنترل و تبدیل ولتاژ برق را به ولتاژ و میزان دلخواه دارند، اما هرکدام در یک حیطه خاص و بخش مخصوصی اینکار را انجام می‌دهند؛ برای مثال، […]

دستگاه اینورتر در چه مواردی کاربرد فراوان دارد؟ ادامه مطلب

مهلک‌ ترین اشتباهات برنامه‌نویسان پایتون

برنامه‌ نویس پایتون خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ بر پایتون و کتابخانه‌های آن مسلط است. خوب پایتون را یاد گرفته است و تجربه دارد. دیگر چه؟ آیا فقط دانستن یک زبان برنامه‌نویسی و تمرین آن برای موفق‌ شدن کافی است؟ اگر نه، برنامه‌نویسان پایتون به چه ویژگی‌های دیگری نیاز دارند تا در کارشان موفق باشند؟
مهم‌ترین ویژگی این است که از اشتباهات برنامه‌نویسان دیگر درس بگیرند و اشتباهاتی را که دیگران مرتکب می‌شوند، مرتکب نشوند. اهالی هر حرفه‌ای اشتباهات خاص خودشان را دارند. مثلا، پزشکان ممکن است داروی اشتباهی تجویز کنند یا اسرار بیمار را فاش کنند. متاسفانه، این اشتباهات همیشه در کمین هستند. حتی باتجربه‌ترین افراد در هر شغلی هم ممکن است گرفتار آن اشتباهات شوند.
در این مقاله مهم‌ترین و مهلک‌ترین اشتباهاتی را که برنامه‌نویسان پایتون، حتی با‌تجربه‌ها، ممکن است مرتکب شوند، معرفی می‌کنم. در آخر و برای جمع‌بندی و نتیجه‌گیری، پیشنهادهایی هم به برنامه‌نویسان می‌شود تا در دام آن خطاها نیفتند.
پایتون زبانی بسیار کاربردی و باآینده است. اگر می‌خواهید درباره‌‌ی آینده‌ی پایتون بیشتر بدانید، «آینده پایتون روشن است..

مهلک‌ ترین اشتباهات برنامه‌نویسان پایتون ادامه مطلب

راهنمای آپدیت محتواهای قدیمی برای افزایش ترافیک سایت

به محتوای قدیمی وبسایتتان فکر می‌کنید؟ اینکه اصلا چه رتبه‌ای دارند، چرا افت رتبه داشته‌اند یا با به‌روزرسانی آن‌ها چه اتفاقی برایشان می‌افتد؟
معمولا تیم سئو و تولید محتوا در مجله‌های فعال اینترنتی، تمرکزشان بر انتشار محتوای جدید و افزایش بازدید سایت است. خبر خوب این است که فقط با یک سوم این تمرکز می‌شود میزان بازدید و کلیک محتوای قدیمی سایت را افزایش داد.
موضوع این مقاله از مجله آکادمی آمانج بررسی تاثیر به‌روزرسانی محتوای قدیمی بر ترافیک سایت، چگونگی انجام این کار و روش‌های مرسوم و مختلف آپدیت محتوای سایت است. با ما همراه باشید تا نسبت به‌روزرسانی محتوا با ترافیک سایت را بسنجیم.
سئو سایت و کانتنت مارکتینگ، هر دو، به یک اندازه برای وبسایت‌های فروشگاهی مهم‌اند. درباره‌ی این اهمیت و ارتباط آن دو با هم در این مقاله «کسب‌وکار با سئو و کانتنت مارکتینگ پرواز می‌کند»‌ بیشتر بخوانید.
چرا به روز رسانی محتوای قدیمی برای افزایش ترافیک خوب است؟ قبل از اینکه درباره چگونگی به روزرسانی محتواهای قدیمی وبسایت بنویسم، بیایید تا درباره چرایی آن با چهار دلیل مشخص گفت و گو کنیم.
۱. کاهش میانگین قدمت ..

راهنمای آپدیت محتواهای قدیمی برای افزایش ترافیک سایت ادامه مطلب

ابزار های طراحی UI در آینده چه شکلی خواهند بود؟

هیچ‌چیز در این جهان ثابت نیست. همه‌چیز مدام تغییر و پیشرفت می‌کند. نرم‌افزارها مدام به‌ روز رسانی می‌شوند. اولین نسخه‌ی نرم‌افزار ورد که در سال ۱۹۸۳ به دنیا معرفی شد با نسخه‌ی امروز آن زمین تا آسمان فرق دارد. نرم‌افزار ورد متناسب با نیازهای کاربرانش پیشرفته‌تر شد. نرم‌افزارهای طراحی هم همین‌طور هستند.
نرم‌افزارهای طراحی ابزارهای اصلی کار دیزاینرها هستند. فرق نمی‌کند دیزاینر بخواهد موشن دیزاین بسازد یا یک لوگو طراحی کند. در هر حال می‌رود سراغ یکی از نرم‌افزارهای دیزاین که ابزار تخصصی ساختن موشن دیزاین یا طراحی لوگو است. ابزارهای اصلی طراحی محصولات دیجیتال، طراحی UI/UX وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، هم چند نرم‌افزار بسیار مهم و قدرتمند (مثل Figma) هستند.
نرم‌افزارهای طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری باید پاسخگوی نیازهای حرفه‌ای طراحان محصول باشند. نیازهایی که به سرعت تغییر می‌کنند و پیچیده‌تر می‌شوند، چون محصولات دیجیتال و خواست کاربران از آن محصولات به سرعت تغییر می‌کند. به همین دلیل، قدرتمند ماندن آن ابزارها (نرم‌افزارها) از اهمیت خاصی برخوردار است.
در این محتوا نسل جدید ابزارهای طراحی ..

ابزار های طراحی UI در آینده چه شکلی خواهند بود؟ ادامه مطلب

تاثیر VR و AR در بازاریابی مشتری محور

بازاریابی، علمی است که پیوسته در حال تکامل و پیشرفت است. درست زمانی که احساس می‌کنید روش‌های بازاریابی خسته‌کننده و تکراری شده و یا روش‌های موجود به اندازه کافی مخاطبان را جذب نمی‌کند، روش جدیدی ترند می‌شود و تمام برندهای دنیا از بزرگ گرفته تا متوسط و کوچک، تلاش می‌کنند از روش جدید بیشترین استفاده را ببرند.
این تکامل، از پیشرفت تکنولوژی نشات می‌گیرد. اگرچه پیشرفت تکنولوژی روی تمام وجوه زندگی ما تاثیر گذاشته، اما شاید بتوان به جرات گفت که شاخه بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ، از آن شاخه‌هایی است که تکنولوژی بیشترین تاثیر را بر آن گذاشته و خواهد گذاشت. برای اثبات این جمله کافی است روش‌های بازاریابی امروزی را با روش‌هایی که ۵ سال قبل انجام می‌شد مقایسه کنید.
پیشرفت تکنولوژی بر روی بازاریابی و به خصوص بازاریابی دیجیتال تاثیر مستقیم دارد. چرا که در بازاریابی شما به طور مستقیم با مخاطبان و مشتریان تعامل دارید، مشتریانی که آن‌ها هم با پیشرفت تکنولوژی تغییر می‌کنند. در نتیجه بازاریابان در بازاریابی مدرن باید بتوانند خود را با تغییرات مداوم تکنولوژی وفق دهند تا بتوانند همیشه و در هر زمان مشتریان..

تاثیر VR و AR در بازاریابی مشتری محور ادامه مطلب

الگوریتم Fred به جنگ تبلیغات می‌رود

اگر جزو کاربران قدیمی گوگل بوده‌اید، حتما می‌دانید که صفحه نتایج گوگل در گذشته مثل امروز نبود. حتما در آن زمان برایتان پیش آمده بود که عبارتی را در گوگل سرچ می‌کردید و با کلیک بر روی یکی از نتایج گوگل، وارد وبسایتی می‌شدید که نه تنها محتوای ضعیف و به درد بخوری نداشت، بلکه پر بود از تبلیغات و آگهی. تنها همین موضوع کافی بود تا کاربر به سرعت آن سایت را ترک کند و دیگر هرگز برنگردد!
اما این موضوع برای گذشته‌هاست. گوگل از یک جایی به بعد یعنی سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت با این سایت‌ها مبارزه کند و آن‌ها را از صفحه نتایج حذف کند. چگونه؟ با معرفی الگوریتم Fred.
به همین دلیل است که الان که در اوایل سال ۲۰۲۳ هستیم، به ندرت با سایت‌های پر از آگهی و تبلیغات و محتوای بی کیفیت مواجه می‌شویم.
یکی از مهم‌ترین مواردی که گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها در صفحه نتایج جستجو در نظر می‌گیرد، مفید بودن محتوای سایت برای کاربر و ایجاد تجربه کاربر مثبت است. به همین دلیل تمامی به روز رسانی‌های گوگل در الگوریتم‌هایش در راستای همین دو مورد انجام می‌شود. هیچکس نمی‌داند پشت صحنه الگوریتم های گوگل چه می‌گذرد. اما زمانی که الگو..

الگوریتم Fred به جنگ تبلیغات می‌رود ادامه مطلب

بازطراحی محصول مسیر صعود یا سقوط برند؟

بازطراحی محصول (وبسایت، اپلیکیشن) باید یکی از رویکردهای مهم برای هر کسب‌وکاری باشد. چرا مهم؟ طبیعتا وقتی محصولی طراحی می‌شود، نباید انتظار داشت که کار تمام شده، بلکه باید برای بهتر شدن آن تلاش کنیم. با بازطراحی محصول علاوه‌بر بازنگری براساس اصول و استانداردهای جدید، مشکلاتی که کاربران با محصول دارند نیز برطرف می‌شود، پس Redesign می‌تواند کمک بسیار زیادی به تجربه‌ کاربر و محبوبیت برند کند.
در این مطلب از سری مقالات آموزش تجربه کاربری آکادمی آمانج ما به مقوله بازطراحی محصول یا ریدیزاین وبسایت و اپلیکیشن‌ها می‌پردازیم. اینکه چه مبانی باید در این کار مد نظر باشد یا چه زمانی محصول شما نیاز به بازطراحی دارند، سوالاتی است که در ادامه این مطلب و البته تحقیق و مشورت با متخصصان به آن خواهید رسید.
چه زمانی باید به بازطراحی محصول فکر کنیم؟ دلایل زیادی برای شروع فرایند بازطراحی محصول وجود دارد. با این‌حال بهتر است با درک مشکلات و دلایلی که برای این کار دارید، شروع کنید. در ادامه مواردی که نشان می‌دهد زمان خانه‌تکانی محصول برند شما رسیده است را لیست کرده‌ایم:
وقتی تاریخ انقضا طرح تمام شده هرساله..

بازطراحی محصول مسیر صعود یا سقوط برند؟ ادامه مطلب