۱۲ راهکار سئو ویدئو در سال ۲۰۲۳

تقریبا بر هیچکس پوشیده نیست که سئو یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین کانال‌های بازاریابی برای وبسایت است. برای کسب‌وکارهایی که قصد جذب بالای کاربر با محتوا را دارند ارزان‌ترین و بهترین مسیر سئو است و لاغیر. هر روز برای گوگل کیفیت مجله‌های اینترنتی و تنوع محتوایی مهم‌تر می‌شود. در این مطلب از بلاگ آکادمی آمانج قصد بررسی و ارائه راهکارهایی برای بهینه‌سازی ویدیوها در وبسایت را داریم. در ادامه شما را با برگ برنده سئو در سال ۲۰۲۳ و پدیده عجیب و غریب سئو ویدئو آشنا خواهیم کرد.
سئو ویدئو و محتوای باکیفیت دو عامل بسیار قدرتمند در سئو سایت هستند. این موضوع خصوصا از زمانی در وبسایت‌ها برجسته شد که گوگل دست به آپدیت الگوریتم‌های خود برای بررسی محتواها زد. حالا باتمام فراز و نشیب‌های طی شده، هر مجله اینترنتی می‌تواند با سئو و بازاریابی محتوا بر بالاترین رتبه‌های صفحه نتایج گوگل تکیه بزند.
با اینکه این سئو و بازاریابی محتوایی اهمیت بسیار زیادی در رتبه صفحات شما دارند، اما باید این موضوع را هم مد نظر داشت که زیرساخت‌های فنی و بررسی کدهای فرانت‌اند و بک‌اند وبسایت نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. خصوصا اگر ..

۱۲ راهکار سئو ویدئو در سال ۲۰۲۳ ادامه مطلب

سئو وردپرس:16 نکته برای ایمن کردن ترافیک ارگانیک از سئوورد

شما یک تم را انتخاب می‌کنید و آن را کمی سفارشی می‌کنید – اکنون اساساً به آن گیر کرده‌اید. نمی توان گفت که آیا سفارشی سازی های شما با موضوع دیگری سازگار است یا خیر و اگر تغییر دهید چه اتفاقی برای وب سایت شما می افتد.در مورد افزونه ها هم همینطور. بله، می توانید آنها را آزادانه و اکثراً بدون عواقب نصب و حذف کنید. اما اثرات پلاگین ها همیشه به راحتی قابل برگشت نیستند و اغلب مقدار کمی از کد افزونه در سرتاسر وب سایت شما باقی می ماند. همانطور که ایجاد می شود، می تواند برای عملکرد وب سایت شما مشکل ساز شود.بنابراین، در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام راه اندازی و بهینه سازی وب سایت وردپرس seo wordpress خود باید به آنها فکر کنید:
[ez-toc]
1. یک ارائه دهنده هاست قابل اعتماد پیدا کنید به طور کلی، هر چه میزبانی بهتر باشد، محتوای شما سریعتر به کاربران ارائه می شود. و این به ویژه در حال حاضر مهم است که Core Web Vitals به یک فاکتور رتبه بندی تبدیل شده است و بهبود سرعت، بهبود رتبه بندی است. (مقاله کور وب وایتال را در سایت سئو ورد بخوانید | seoword.org)
متغیرهای زیادی در کیفیت هاست وجود دارد، اما سو..

سئو وردپرس:16 نکته برای ایمن کردن ترافیک ارگانیک از سئوورد ادامه مطلب

زیر و بم سئو یوتیوب را یاد بگیرید

یوتیوب دیگر فقط یک شبکه‌ی اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن ویدئو نیست. گزافه نیست اگر بگوییم یوتیوب به موتور جست‌وجویی برای محتواهای ویدیویی تبدیل شده و دانشگاهی رایگان برای هرکسی است که به اینترنت بین‌المللی دسترسی دارد. پس، یوتیوب فرصتی است که کارشناسان سئو نباید از دست دهند.
در این مطلب از مجله آموزشی آکادمی آمانج قصد داریم تا راهکارهای سئو یوتیوب و بهینه‌سازی محتوای کانال‌های این پلتفرم پرمخاطب را برای موتورهای جست‌وجو معرفی کنیم. اگر حتی یک ویدیو در یوتیوب بارگذاری کرده‌اید یا قصد چنین کاری را دارید، پیشنهاد می‌کنم این مطلب را تا آخر مطالعه کنید.
هر نوع محتوایی که برای سئو سایت تولید می‌شود باید استانداردهایی داشته باشد. «راهنمای تخصصی سئو محتوا (آموزش جامع محتوا سئو شده)» را بخوانید تا با آن استانداردها کاملا آشنا شوید.
راهکارهای سئو یوتیوب چطور می‌شود یوتیوب را برای سئو سایت به خدمت گرفت؟ چطور باید در یوتیوب ویدئو بارگذاری کرد تا به بهینه‌سازی وبسایت نیز کمک کند؟ با راهکارهایی که در ادامه گفته شده است.

۱. کلمه کلیدی هدف به عنوان نام فایل ویدئو گوگل برای نمایش محتوا در نتایج..

زیر و بم سئو یوتیوب را یاد بگیرید ادامه مطلب

۳تا از بهترین ابزارهای آنالیز رقبا در سئو (۲۰۲۳)

سئو یعنی آمار و ارقام، یعنی ابزار و اطلاعات. آمار و ارقام سئو با ورود کاربران به سایت ایجاد و با ابزار قابل مشاهده می‌شود. خیلی از مشکلات سئو با نگاه به آمار و اطلاعات خود سایت حل می‌شود ولی یکی از مراحل تاثیرگذار در سئو خصوصا وقتی موضوع کسب‌وکار رقابتی باشد، تحلیل وضعیت وبسایت رقبا است. در این مطلب ۳تا از بهترین ابزارهای آنالیز رقبا در سئو (۲۰۲۳) را معرفی می‌کنیم.
ازجمله اطلاعاتی که می‌شود از ابزارهای تحلیل رقبا در سئو به دست آورد این است که رقیب برای افزایش رتبه چقدر بک‌لینک‌های معتبر و ارزشمند گرفته یا حجم محتوای تولید شده برای فلان سوژه در بلاگ رقیب چقدر بوده است. این اطلاعات و داده‌ها به کارشناسان سئو کمک می‌کنند تا در سئو سایت آگاهانه تصمیم‌گیری و عمل کنند و رقبا را پشت سر بگذارند.
بهترین ابزارها برای بررسی و تحلیل سئو وبسایت‌های رقیب در سال ۲۰۲۳ استراتژی سئو سایت تا حد بسیار زیادی متاثر از فعالیت‌هایی است که وبسایت‌های رقیب برای بهینه‌سازی انجام می‌دهند. هدف اصلی کارشناس سئو هر وبسایتی این است که آن را در کلمات کلیدی و مهم برای کسب‌وکار (صاحب وبسایت) به خط اول نتایج گوگل برسا..

۳تا از بهترین ابزارهای آنالیز رقبا در سئو (۲۰۲۳) ادامه مطلب

ویژوال دیزاین: تضمین زیبایی و کاربردپذیری محصول دیجیتال

ویژوال دیزاین، طراحی یا دیزاین بصری (Visual Design) چیست؟ چه ارتباطی با طراحی UI/UX دارد؟ آیا طراحان محصول، تجربه کاربری و رابط کاربری باید ویژوال دیزاین بلد باشند؟
تصور کنید اولین بار است که وارد یک فروشگاه اینترنتی می‌شوید. چند لحظه به صفحه‌‌ی اول فروشگاه (Homepage) نگاه می‌کنید. انگار همه چیزش عجیب و غریب است. انگار هیچ چیز برای شما آشنا نیست. رنگ‌ها جذبتان نمی‌کند. چیدمان صفحه « یک جوری» است که نمی‌‌توانید توصیفش کنید. هیچ چیز چشمتان را نمی‌گیرد. سایت را خیلی زود ترک می‌کنید.
اگر طراحی محصول دیجیتال (وبسایت و اپلیکیشن) در اولین نگاه و تعامل به چشم کاربر جذاب و هماهنگ و متناسب نیاید، آن محصول شانسی در رقابت و ماندگاری در بازار ندارد. حالا صاحبان محصولات دیجیتال برای داشتن محصولی که کاربران را در نگاه اول جذب کند، چه باید بکنند؟
سپردن طراحی محصول به طراحان UI/UX چون دیزاین بصری را آموخته‌اند و می‌توانند آن هماهنگی و تناسب و جذابیت را در محصول خلق کنند.
ویژوال دیزاین درست مانند دیزاین تعامل، که در آن تعامل و ارتباط کلی کاربر (انسان) و محصول (ماشین) طراحی می‌شود، از سرفصل‌های ا..

ویژوال دیزاین: تضمین زیبایی و کاربردپذیری محصول دیجیتال ادامه مطلب

دیزاین تعامل و تفاوت‌های آن با UI/UX

دیزاین تعامل یا Interaction Design چیست؟ چه فرقی با طراحی تجربه کاربری (UX) و طراحی رابط کاربری (UI) دارد؟ چرا در طراحی محصول مهم است؟
اگر دیزاین تعامل یا تعاملی یا آن‌ طور که بعضی ترجمه کردند طراحی تعامل‌گرا را در گوگل جستجو کنید، به چند محتوا در وب فارسی می‌رسید. دلیل پرداختن اندک به این مفهوم مهم در دیزاین شاید این باشد که تعریف کردن آن و همچنین روشن کردن تفاوت‌هایش با طراحی UI / UX کار سختی است.
اما نگران نباشید. اگر به طراحی رابط کاربر و تجربه کاربر علاقه دارید و مثلا در سرفصل‌های دوره آموزش UI به عبارت طراحی یا دیزاین تعامل برخورد کردید و معنی آن را نمی‌دانستید، در این محتوا با این مفهوم کاملا آشنا می‌شوید. و پاسخ سوالاتی را که در ابتدا طرح شد، می‌خوانید.
دیزاین تعامل (اینتراکشن دیزاین) چیست؟ تقریبا هر محصول یا خدمتی که انسان با آن سروکار دارد، طراحی می‌شود. چون هر محصولی قرار است به یک یا چند نیاز مشخص انسان جواب دهد. مثلا، در ورودی یک فروشگاه را در نظر بگیرید. آن در باید چگونه کار کند؟ یعنی دو لنگه در باشد که به بیرون باز می‌شود یا یک در گَردان (Revolving Door) بسیار بزرگ..

دیزاین تعامل و تفاوت‌های آن با UI/UX ادامه مطلب

ChatGPT، هم‌صحبتی انسان و هوش مصنوعی

تقریبا ۲۰ سال است که اخبار و اطلاعات، پیش‌بینی و سرمایه‌گذاری‌ها نوید عصری جدید از زندگی بشر با تکنولوژی را می‌دهند. عصری که حالا مشخص شده ما هم می‌توانیم تجربه‌اش کنیم. همین حالا جزییاتی از این عصر به نمایش درآمده است. سرویس‌های ساخت تصویر با توصیف متنی، دستیارهای هوشمند و ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی نمونه‌هایی ساده از دنیای هوش مصنوعی (AI) هستند.
حالا که گرد‌وخاک بلند شده از شروع قدرتمند یکی از سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی یعنی ChatGPT کمی خوابیده است، در این مطلب از مجله آکادمی آمانج، می‌خواهیم با دید عمیق و علمی آن را بررسی کنیم.
آیا ChatGPT پرده‌ای جدید از نمایش هوش مصنوعی در جهان تکنولوژی است یا سرویس ساده‌ای است که با ترفندهای بازاریابی بین مردم شناخته شد؟
ChatGPT چیست؟ برای آن‌ها که فقط اسمی از این سرویس به گوششان خورده است باید اول به این سوال پاسخ دهیم که ChatGPT چیست و چه کاربردی دارد که این قدر معروف و مشهور شده است؟
همان طور که از اسمش هم پیدا است با یک سرویس مبتنی بر ارتباط متنی سروکار داریم. ChatGPT سرویس توسعه داده شده مبتنی بر هوش مصنوعی و آنلاین است که کار..

ChatGPT، هم‌صحبتی انسان و هوش مصنوعی ادامه مطلب

موثرترین استراتژی لینک سازی در رپورتاژ آگهی

برای اینکه رپورتاژ آگهی بهترین نتیجه را برای شما داشته باشد، باید با استراتژی لینک سازی در خرید رپورتاژ آگهی آشنا شوید. درست است که وجود محتوایی قوی و ارزشمند می تواند در سئو شدن سایت شما موثر باشد، ولی برای تثبیت جایگاه سایتتان در صفحه ی اول گوگل باید لینک سازی کنید. این مقاله […]

موثرترین استراتژی لینک سازی در رپورتاژ آگهی ادامه مطلب

طراحی داده محور از نوع Data-informed Design

Data informed Design یا طراحی آگاهانه چیست؟ حجم بالایی از داده در روز با ابزارها و روش‌های مختلف تولید می‌شود. مهم نیست در چه حوزه‌ای و کجا، مهم این است که امروزه، این داده است که حرف اول را می‌زند. شاید بپرسید چرا این روزها داده این قدر مهم شده است؟ چرا همه جا صحبت از داده است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت تجزیه و تحلیل این داده‌ها به کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری‌های درستی داشته باشند، بهتر بتوانند نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند، هدف‌گذاری مناسب‌تری را داشته باشند و خلاصه در یک کلام، به یک آگاهی برسند تا با سرعت بیشتر و هزینه کمتری به سود بالا برسند. آگاهی که نتیجه بررسی داده‌های کمّی و کیفی و هر فاکتور موثر در طراحی است،
آنچه در این مقاله به آن پرداخته شده طراحی آگاهانه یا Data-informed Design است. موضوعی که در وب فارسی تا به حال به آن پرداخته نشده است.
مروری بر روند طراحی UX شاید در نگاه اول، نقش داده در دیزاین و طراحی کمرنگ به نظر برسد. اما اصلا این طور نیست.
به طور کلی پروسه دیزاین محصول چرخه‌ای از فرآیندهای مختلف است:
تع..

طراحی داده محور از نوع Data-informed Design ادامه مطلب

چگونه سایت وردپرسی را برای ترافیک‌ بالا آماده کنیم؟

اگر درحال مطالعه این مطلب هستید دو حالت دارد، یا با مشکل بزرگی در مدیریت کاربران رویدادتان روبه‌رو شده‌اید و سراغ گوگل آمدید تا راه‌حل را بیابید یا قصد آماده‌سازی سایت خود برای رویدادی بزرگ را دارید و نمی‌خواهید با چنین مشکلی مواجه شوید. به هرحال ما در مجله آکادمی آمانج سراغ همین سوژه رفتیم تا چند راه‌حل شفاف و ساده برای حل این مسئله ارائه دهیم.
با ما همراه باشید و قدم‌به‌قدم سایت وردپرسی خود را برای میزبانی هرچه بیشتر کاربران به‌صورت همزمان آماده کنید.
مدیریت حجم ترافیک بالا در سایت های وردپرسی اول لازم است که با مفهوم و فلسفه رویداد پرترافیک آشنا شویم. اگر همین الآن با ترافیک بالای کاربر رو‌به‌رو هستید، پیشنهاد می‌کنم این بخش را نخوانید و از دو تیتر بعد مستقیم سراغ راه‌حل‌ها بروید.
رویداد پرترافیک چیست؟
به زبان ساده، ترافیک بالای کاربر در یک رویداد به این معنی است که وبسایت شما در مدت زمان کوتاهی مثلا چند دقیقه یا ثانیه، چندین برابر ترافیک معمولی را تجربه می‌کند.
معیار ترافیک براساس متوسط تعداد کاربر هر سایت در واحدهای زمانی کوچک (هر یک دقیقه یا ساعت) سنجیده می‌شود. به‌ همین دلی..

چگونه سایت وردپرسی را برای ترافیک‌ بالا آماده کنیم؟ ادامه مطلب